Używasz BLIK? Pokaż, że nie z tobą te numery i zgarnij 500 zł

Używasz BLIK? Pokaż, że nie z tobą te numery i zgarnij 500 zł

Blik, jeden z najpopularniejszych systemów płatności w Polsce, postanowił wprowadzić nową metodę edukacji klientów w zakresie bezpieczeństwa w sieci. W tym celu uruchomił interaktywną grę edukacyjną zatytułowaną „Nie ze mną te numery”, której celem jest zwiększenie świadomości zagrożeń w internecie.

Gra jest dostępna w przeglądarce i została stworzona w taki sposób, aby każdy użytkownik mógł nauczyć się rozpoznawania prób oszustwa w przystępnej formie.

Przedstawia ona codzienne sytuacje, w których można zetknąć się z różnego rodzaju cyberzagrożeniami. Gracze muszą podejmować decyzje, np. czy podać kod Blik, gdy są proszeni o to przez znajomego, lub jak odpowiedzieć na podejrzanego SMS-a o opóźnionej fakturze. Gra zawiera również bazę wiedzy, gdzie gracze mogą zapoznać się z informacjami na temat różnych typów oszustw, takich jak phishing, smishing, vishing czy spoofing.

Najlepsi gracze mają szansę na wygranie atrakcyjnych nagród, w tym czeków Blik o wartości 500 zł,

Za poprawne rozpoznanie zagrożeń cybernetycznych gracze zdobywają punkty. Jeśli osiągną wynik na poziomie co najmniej 90%, mogą wziąć udział w konkursie i odpowiedzieć na pytanie konkursowe. Najlepsi gracze mają szansę na wygranie atrakcyjnych nagród, w tym czeków Blik o wartości 500 zł, voucherów do drogerii oraz biletów do kina. Konkurs potrwa do 5 listopada.

Dlaczego edukacja na temat cyberbezpieczeństwa jest kluczowa?

Blik podkreśla, że chociaż ich system płatności jest jednym z najbezpieczniejszych, oszuści wciąż próbują wykorzystywać nieuwagę użytkowników.

Jak zauważa Wioletta Kokosza, senior digital manager w Blik, gra ma na celu przygotowanie użytkowników do rozpoznawania prób oszustw w kontrolowanych warunkach, co ma pomóc im reagować w podobnych sytuacjach w prawdziwym życiu.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Używasz BLIK? Pokaż, że nie z tobą te numery i zgarnij 500 zł

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł