BLIK padł. Znowu

Pojawiła się informacja o awarii Blika. Użytkownicy zgłaszają problemy z działaniem usługi i brakiem możliwości zrealizowania płatności. Na razie nieznana jest przyczyna awarii.

W sobotnie popołudnie w serwisie Downdetector zaczęło przybywać zgłoszeń o problemach z działaniem Blika. Wzrost wskaźników dotyczących awarii wskazuje na wyraźny problem, którego źródło na ten moment nie zostało jeszcze ustalone.

Co ciekawe zaczęto zgłaszać także kłopoty z działaniem usług PKO Banku Polskiego, aczkolwiek internauci podkreślają, że w przypadku Blika problemy z płatnościami występują w różnych bankach, więc wychodzi na to, że problem leży po stronie operatora platformy. Niestety odbiło się to na zakupach klientów.

Obecnie mogą występować problemy z działaniem Blika.

W mediach społecznościowych ludzie zaczęli pisać o niemożliwości zrealizowania transakcji za pomocą Blika, dochodzi do blokowania płatności, kłopotów z ich zatwierdzaniem w sklepach internetowych czy niemożności wykonania przelewu na numer telefonu. Niektóre aplikacje bankowe podobno wcale nie generują kodów i zwracają błąd.

Niezależnie od tego, po czyjej stronie leży wina, ani jaka jest skala awarii, system powinien dość szybko wrócić do normy, o ile już operator nie zdołał się z nim uporać i płatności Blik powinny działać bez zarzutu. Nie jest to jednak pierwsza tego awaria Blika w tym roku.

To kolejna awaria Blika w ciągu miesiąca

Jak informuje serwis Business Insider, do jednej z poważniejszych doszło 1 listopada 2025 r. i była ona najbardziej poważna w tym roku. Wtedy miało jednak dojść do ataku DDoS. Niestety zaledwie trzy dni później doszło do następnych kłopotów z działaniem usługi, za którym także miał stać atak DDoS, w konsekwencji platforma była niedostępna przez kilka godzin.

Obecna awaria Blika ma miejsce w najgorszym momencie, w weekend i to w okresie świątecznym, gdy ludzie robią zakupy dla bliskich pod choinkę.

Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!

Pokaż / Dodaj komentarze do:

BLIK padł. Znowu
 0