Snapdragon ogarnie autonomiczną jazdę w BMW. Koniec trzymania kierownicy już wkrótce

Snapdragon ogarnie autonomiczną jazdę w BMW. Koniec trzymania kierownicy już wkrótce

BMW i Qualcomm postanowili połączyć siły i obie firmy zapowiedziały, że na zbliżających się targach IAA Mobility 2025 w Monachium zaprezentują swoje najnowsze rozwiązanie z zakresu zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, Snapdragon Ride Pilot od Qualcomma. Pierwszym autem, które otrzyma tę technologię, będzie elektryczny SUV BMW iX3.

Snapdragon Ride Pilot to system określany jako Level 2+, co oznacza, że nie jest to jeszcze system, który oferować będzie w pełni autonomiczne prowadzenie. Kierowca wciąż musi nadzorować ruch pojazdu i być gotowy do przejęcia kontroli, ale zyskuje dostęp do funkcji takich jak jazda bez trzymania kierownicy na autostradach, automatyczne zmiany pasa ruchu czy inteligentne parkowanie. Jak podkreślają obaj giganci, to rozwiązanie ma podnieść komfort i bezpieczeństwo kierowców, oferując jednocześnie namiastkę tego, co w przyszłości może stać się pełną autonomią.

Snapdragon Ride Pilot to system określany jako Level 2+, co oznacza, że nie jest to jeszcze system, który oferować będzie w pełni autonomiczne prowadzenie.

Technologia ukryta pod maską

Cały system bazuje na układach Snapdragon Ride SoC i autorskim oprogramowaniu opracowanym wspólnie przez BMW i Qualcomm. Składa się ono z kilku warstw:

  • Percepcja 360° - zestaw kamer i algorytmów wizji komputerowej, które rozpoznają obiekty, interpretują znaki drogowe i wspierają parkowanie.
  • Warstwa kontekstowa - połączenie regułowych i opartych na sztucznej inteligencji modeli, które przewidują zachowania w złożonych sytuacjach drogowych.
  • Bezpieczeństwo w centrum - system tworzony zgodnie z międzynarodowymi normami, takimi jak ISO ASIL (Automotive Safety Integrity Levels), obejmuje też zabezpieczenia cybernetyczne.
BMW i Qualcomm

Globalne ambicje

Qualcomm deklaruje, że Snapdragon Ride Pilot został już przetestowany w 60 krajach, a do 2026 roku ma być dostępny w ponad 100. Firma chce zaoferować go wszystkim producentom samochodów na świecie, co może uczynić z niej jednego z głównych zawodników w segmencie dla motoryzacji nowej generacji.

BMW i Qualcomm

Nie jest to pierwszy krok Qualcomma w stronę samochodowych technologii. Wcześniej firma współpracowała z Google przy systemach głosowych opartych na AI oraz z Volvo nad rozwojem infotainmentu. Tym razem jednak stawia na obszar, w którym rywalizacja jest wyjątkowo zacięta, bo rywalizować będzie z konkurentami takimi jak NVIDIA czy Mobileye.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Snapdragon ogarnie autonomiczną jazdę w BMW. Koniec trzymania kierownicy już wkrótce

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł