Niemiecki gigant inżynieryjny, Bosch, ogłosił ambitny plan inwestycyjny w technologię wodorową, mając na celu przełom w napędach pojazdów. Firma zamierza zainwestować aż 2,5 miliarda euro (2,8 miliarda dolarów) w różne aspekty technologii wodorowej, począwszy od modułów zasilania ogniwami paliwowymi.
Bosch dąży do zmian w napędach pojazdów, stawiając na wodór.
Strategia Boscha została zaprezentowana podczas wydarzenia Tech Day w centrali firmy w Stuttgarcie. Plan obejmuje kompleksowy łańcuch dostaw wodoru, począwszy od produkcji, aż po silniki wodorowe. Bosch planuje inwestycje w technologię wodorową do 2026 roku, spodziewając się wprowadzenia 2,5 miliarda euro w ten rozwijający się sektor. Ambitny cel obejmuje również generowanie sprzedaży na poziomie 5 miliardów euro z technologii wodorowych do 2030 roku. Już teraz Bosch rozpoczął masową produkcję modułów zasilania ogniwami paliwowymi, które zostaną dostarczone pilotażowemu klientowi, firmie Nikola Corporation, amerykańskiemu producentowi komercyjnych samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym. Te zaawansowane moduły zostaną zainstalowane w ciężarówkach elektrycznych klasy 8, wyposażonych w ogniwa paliwowe, a ich sprzedaż na rynku Ameryki Północnej jest planowana na trzeci kwartał 2023 roku.
Bosch stawia na technologię wodorową, inwestując miliardy w rozwój. Firma przede wszystkim skupia się na ciężkim transporcie.
Nadrzędnym celem tej inwestycji jest przyspieszenie przejścia od tradycyjnych paliw kopalnianych do bardziej zrównoważonych napędów pojazdów. Wodorowe ogniwa paliwowe generują energię elektryczną poprzez reakcję wodoru i tlenu, wytwarzając energię elektryczną, wodę i niewielką ilość ciepła. Ta zaawansowana technologia może stać się kluczowym czynnikiem w przyszłości pojazdów, wprowadzając ekologiczne i wydajne rozwiązania napędowe. Ogniwa paliwowe zastępują również tradycyjne generatory diesla lub bezpośrednio dostarczają zasilanie.
Produkcja wodoru z wykorzystaniem paliw kopalnych budzi sprzeciw niektórych państw, jak Wielka Brytania.
Niemiecki gigant Bosch, widzi potencjał tej technologii i zdecydowanie wspiera rozwijającą się gospodarkę wodorową. Jednak wyzwanie polega na tym, że sama technologia wodoru jest ekologiczna tylko wtedy, gdy jest wyprodukowana przy użyciu energii odnawialnej. Obecnie większość przemysłowo produkowanego wodoru pozyskiwana jest z metanu, co jest energochłonnym procesem zasilanym paliwami kopalnymi. Pomimo tych trudności, Bosch wyraża stanowczy zamiar kontynuowania prac nad rozwojem gospodarki wodorowej, zdając sobie sprawę z potencjalnych korzyści ekologicznych i gospodarczych, które może przynieść, choć tego optymizmu wcale nie podzielają niektóre rządy.
Bosch rozważa także inne technologie związane z wodorem, takie jak stacjonarne ogniwa paliwowe ze stałym tlenkiem, które mogą dostarczać zarówno energię, jak i ciepło. Ponadto, firma bada również zastosowanie technologii silników wodorowych, które wykorzystują spalanie wewnętrzne w taki sam sposób jak paliwa kopalne. Mogą być one stosowane w pojazdach ciężkich na długich trasach.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Bosch stawia na wodór. Firma dąży do rewolucji w napędach pojazdów