BYD Dolphin trafi do Europy. Hatchback może namieszać kategorii tańszych elektryków

BYD Dolphin trafi do Europy. Hatchback może namieszać kategorii tańszych elektryków

Hatchback BYD Dolphin ma ogromny potencjał, aby stać się najpopularniejszym modelem elektrycznym chińskiego producenta samochodów w Europie. Model ten w tym roku wejdzie na główne rynki zagraniczne w cenie początkowej około 33 000 USD, stając się najbardziej przystępną opcją elektryczną w ofercie BYD.

BYD wprowadzi do Europy małego hatchbacka, który jest najtańszym modelem w ofercie producenta.

W zeszłym roku firma BYD ogłosiła swoje plany ekspansji poza Chiny i Japonię do Europy, gdzie rozpocznie sprzedaż trzech modeli samochodów elektrycznych - sedana Han, crossovera Atto-3 i SUV-a Tang.  Firma BYD szybko ogłosiła ceny przedpremierowe dla Europy przed pierwszymi dostawami w Norwegii i Szwecji, po czym rozpoczęła sprzedaż w Niemczech, Belgii, Danii, Holandii, Wielkiej Brytanii i Francji. W październiku ubiegłego roku BYD poinformowało, że planuje wprowadzić do Europy także czwarty model EV - Seal, średniej wielkości sedana, który ma konkurować z Teslą Model 3, a teraz dowiedzieliśmy się, że na nasz rynek trafi też Dolphin, może łatwo stać się najbardziej poszukiwanym modelem tego producenta.

BYD kontynuuje ekspansję w Europie i zapowiada kolejne modele, które wkrótce trafią do sprzedaży.

Dolphin ma przyciągnąć klientów szukających tańszego elektryka.

BYD planuje rozpocząć sprzedaż hatchbacka Dolphin w Europie przed końcem 2023 roku. W cenie 33 tys. dolarów auto ma potencjał przyciągnięcia europejskich konsumentów z rosnącym apetytem na tanie, kompaktowe EV. W porównaniu do pozostałych czterech modeli BYD sprzedawanych obecnie lub będących w drodze do Europy, Dolphin jest z łatwością najbardziej przystępny cenowo. Model wyposażony jest w akumulator o pojemności 45 kWh i będzie dostępny we wspomnianej cenie 30 000 euro (33 000 USD), natomiast większy akumulator o pojemności 60 kWh obiecuje zasięg 427 km i będzie dostępny w cenie 38 000 euro (około 42 000 dolarów).

Dolphin i Seal posiadają unikalną technologię akumulatorów typu blade firmy BYD i są oparte na platformie 3.0 producenta samochodów. Pere Brugal, szef sprzedaży BYD Europe, wyjaśnił, że Dolphin będzie teraz częścią ekspansji sprzedaży BYD za granicą. Jednak, ze względu na brak napędu na wszystkie koła, hatchback może radzić sobie lepiej w południowej Europie, a nie na północy, gdzie nie poradzi sobie w trudnych warunkach zimowych.

Brugal zadeklarował, że firma będzie kontynuować ekspansję swojej sprzedaży na wszystkich głównych rynkach w Europie w drugiej połowie tego roku. Hiszpania rozpoczęła sprzedaż zeszłego miesiąca, a według Brugala, Włochy dołączą do niej wkrótce.

 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: BYD Dolphin trafi do Europy. Hatchback może namieszać kategorii tańszych elektryków

 0