BYD: Rządy w USA i Europie boją się tańszych elektryków z Chin

BYD: Rządy w USA i Europie boją się tańszych elektryków z Chin

Wzrost sprzedaży i konkurencyjne ceny chińskich samochodów elektrycznych stanowią wyzwanie dla zachodnich rynków, zwiększając napięcia handlowe i obawy polityków w USA i Europie.

Według dyrektora generalnego BYD, Wanga Chuanfu, politycy w Stanach Zjednoczonych i Europie coraz bardziej obawiają się napływu tanich chińskich pojazdów elektrycznych. „Jeśli nie będziesz wystarczająco silny, nie będą się ciebie bać” – stwierdził Wang podczas piątkowego wydarzenia branżowego, cytowanego przez Bloomberg. Podkreślił, że obawy te wynikają z rosnącej konkurencyjności chińskiego przemysłu samochodowego. BYD twierdzi, że wprowadzenie nowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne w USA i planowane działania Unii Europejskiej są dowodem na siłę chińskiego sektora motoryzacyjnego. Wzrost napięć handlowych jest reakcją na zalew światowych rynków tańszymi chińskimi samochodami elektrycznymi. USA już podniosły cła na importowane z Chin towary, w tym pojazdy elektryczne, akumulatory i krytyczne minerały. Unia Europejska również planuje wprowadzenie nowych ceł i prowadzi dochodzenie w sprawie chińskich pojazdów elektrycznych. We wrześniu przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen zaznaczyła, że europejskie rynki są „zalewane tańszymi samochodami elektrycznymi”.

Projektantem w BYD jest Wolfgang Egger - były projektant samochodów Lamborghini.

BYD, jeden z liderów chińskiego rynku samochodowego, w zeszłym miesiącu odnotował drugą najwyższą sprzedaż w historii, wprowadzając na rynek serię nowych, tańszych samochodów elektrycznych i hybryd plug-in (PHEV). Nowy model BYD Seagull, najtańszy pojazd elektryczny firmy, kosztuje w Chinach zaledwie 9700 dolarów (69 800 juanów). Nawet na rynkach zagranicznych, ten projektowany przez byłego projektanta Lamborghini, Wolfganga Eggera, model jest jedną z najtańszych opcji elektrycznych.

Według zajmującej się gromadzeniem danych firmy Dataforce, chińskie pojazdy elektryczne, takie jak BYD i MG, stanowiły około 9% pojazdów elektrycznych sprzedanych w Europie w ubiegłym roku. Oczekuje się jednak, że w ciągu najbliższych kilku lat liczba ta szybko wzrośnie. Europejska grupa lobbystów Transport i Środowisko stwierdziła, że ​​chińskie pojazdy elektryczne mogą stanowić jedną czwartą pojazdów elektrycznych sprzedanych w Europie w tym roku.

 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: BYD: Rządy w USA i Europie boją się tańszych elektryków z Chin

 0