Gry w ostatnich latach bardzo mocno się rozrosły, jeśli chodzi o przestrzeń, jaką zajmują na naszych dyskach, a co gorsze ich premierowy rozmiar to bardzo często tylko początek, ponieważ po premierze otrzymują liczne aktualizacje, które jeszcze bardziej rozdmuchują te produkcje. Koronnym przykładem jest tu Call of Duty: Modern Warfare, które już na starcie wymagało aż 175 GB wolnego miejsca na nośniku danych, a teraz, po kilku update’ach, nie mieści się już na typowym 250 GB dysku SSD. Modele półprzewodnikowe w tym rozmiarze swego czasu były bardzo popularne, nawet wśród pecetowców (głównie z uwagi na cenę), więc fakt, że obecnie nie mieści się na nich jedna gra, dobrze pokazuje w jakim kierunku zmierza branża, a stale rosnące rozmiary gier stają się poważnym problemem graczy.
Call of Duty: Modern Warfare, po kilku update’ach, nie mieści się już na typowym 250 GB dysku SSD.
@CallofDuty MW nolonger fits onto a 250GB SSD and cannot be updated.....@Activision @Blizzard_Ent please split up SP, MP and Warzone. pic.twitter.com/pSZdlSldvK
— Battle(non)sense (@BattleNonSense) October 3, 2020
Jednym z głównych problemów gry Call of Duty: Modern Warfare jest tak naprawdę fakt, że gracze w rzeczywistości otrzymują trzy różne gry (kampania singleplayer, kooperacyjny tryb Special Ops oraz sieciowy tryb battle royale, czyli Warzone) w ramach jednego tytułu. O ironio, konsolowi gracze otrzymują większą kontrolę nad rozmiarem instalacji, ponieważ mogą wybrać, które z wybranych trybów chcą zainstalować na swoim sprzęcie. Pecetowe wersje ostatnich odsłon popularnej serii shooterów przywiązane są zaś do launchera Battle.net od Blizzardu i pozbawione takiego wyboru jak na konsolach. Regularnie wypuszczane patche tylko pogarszają sytuację, nie tylko zwiększając rozmiar gry, ale często zmuszając graczy do czekania na pobranie aktualizacji, które ważą nawet dziesiątki gigabajtów.
Premiera Call of Duty: Black Ops Cold War jest już tu za rogiem i ciekawi jesteśmy, jak sytuacja wyglądać będzie w tym przypadku, a konkretniej ile miejsca gra potrzebować na naszym dysku i czy Raven Software oraz Treyarch dostrzegają problem na tyle wyraźnie bo coś z tym zrobić. Nie jest to jednak oczywiście problem tylko tej serii, ponieważ wiele innych tytułów także przekracza 100 GB, a dla przykładu w przypadku Red Dead Redemption 2 jest to aż 150 GB. Jeśli dalej będzie to tak wyglądać, to wkrótce będziemy musieli kupować dysk pod konkretny tytuł. Rozwiązaniem tej sytuacji mogą być nowe technologie kompresji danych i mówi się już o tego typu rozwiązaniach, ale wciąż czekamy na konkrety.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Call of Duty: Modern Warfare - rozmiar gry przekroczył już 250 GB