Capcom stawia na PC. Nie konsole, ale komputery będą najważniejszą platformą

Capcom stawia na PC. Nie konsole, ale komputery będą najważniejszą platformą

Capcom to firma, która kiedyś przede wszystkim była kojarzona z konsolami. Przez ostanie lata sytuacja zaczęła się jednak zmieniać, wraz z rosnącą ilością premier na PC, a teraz całkowicie się odwróciła.

Dyrektor operacyjny japońskiego giganta oświadczył, że chce, aby komputery PC stały się dla Capcom główną platformą. W wywiadzie dla japońskiego Nikkei, dyrektor operacyjny Capcom, Haruhiro Tsujimoto, powiedział, że firma chce, aby do 2022 lub 2023 roku sprzedaż gier była podzielona w stosunku 50/50 między konsole i komputery PC. "PC napędza globalną sprzedaż" - powiedział. "Niedawno ogłosiliśmy, że uczynimy z komputera PC naszą główną platformę. Na tegorocznym Tokyo Game Show skupiliśmy się na wystawieniu na PC wersji Monster Hunter Rise i myślę, że ludzie będą mogli doświadczyć zmiany w naszym podejściu".

"PC napędza globalną sprzedaż" - powiedział dyrektor Capcom. Producent chce, żeby to komputery PC były główną platformą, stawiając mniejszy nacisk na konsole.

Tsujimoto dodaje, że do zmiany spojrzenia na platformy doprowadził sukces wielu portów gier na PC. Ujawnione dane dotyczące sprzedaży sugerują, że Monster Hunter World sprzedawał się poza Japonią lepiej na PC niż PS4, a pandemia poprawiła pozycjonowanie komputerów w Japonii. "Pandemia zmienia sposób, w jaki ludzie patrzą na komputery" - powiedział Tsujimoto. "Smartfony są wygodne, ale ich ekrany są małe, a panele dotykowe trudne w obsłudze, więc nie nadają się do pracy w domu czy na lekcjach szkolnych. Myślę, że komputery PC będą kolejną wielką rzeczą po smartfonach".

Dyrektor dodał, że "na komputerach może również grać w gry wysokiej jakości, więc liczba użytkowników komputerów PC powinna wzrastać wraz ze wzrostem zrozumienia komputera". "Rozszerzymy naszą działalność o dedykowane konsole do gier, które do tej pory były głównym nurtem, ale komputery PC będą głównym nurtem w przyszłości". Monster Hunter Rise na komputery osobiste ukaże się 13 stycznia 2022 r. i będzie zawierać wiele funkcji specyficznych dla tej platformy, w tym obsługę rozdzielczości 4K i ultraszerokich wyświetlaczy, nieograniczoną liczbę klatek na sekundę, ulepszone tekstury oraz zoptymalizowane sterowanie klawiaturą i myszą. Darmowe demo w wersji na PC pojawi się 13 października.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Capcom stawia na PC. Nie konsole, ale komputery będą najważniejszą platformą

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł