CD-Action i PC Format sprzedane. Fantasyexpo nowym wydawcą

CD-Action i PC Format sprzedane. Fantasyexpo nowym wydawcą

Jak informuje serwis wirtualnemedia Wydawnictwo Bauer sprzedało CD-Action oraz PC-Format, a nowym właścicielem magazynów zostało Fantasyexpo, które przejmuje również prawa do stron internetowych oraz profili w mediach społecznościowych wspomnianych marek. Z tego powodu nowy nabywca powołał do życia spółkę celową Gaming Tech Esports Media, którą kierować będzie Lidia Ukleja związana z obydwoma magazynami. Zbigniew Bański przedstawiciel Wydawnictwa Bauer przyznaje, że sprzedaż CD-Action i PC Format to ważne dla jego firmy wydarzenie, ponieważ była ona wydawcą, a także współtwórcą ich sukcesów przez 20 lat. Bańskiego cieszy, że te dwie marki trafiają do młodego i dynamicznego przedsiębiorstwa funkcjonującego w obszarze gier wideo oraz nowych technologii. Funkcję redaktora naczelnego przejmie Dawid Bojarski, który powraca po przerwie na zajmowane wcześniej stanowisko.

Wydawnictwo Bauer sprzedało CD-Action oraz PC-Format, a nowym właścicielem magazynów zostało Fantasyexpo.

Co ważne, aby dobrze rozpocząć start i zapewnić funkcjonowanie CD-Action oraz PC Formatowi, Fantasyexpo chce pozyskać środki pieniężne na platformie inwestorskiej Beesfund. Fantasyexpo to agencja gamingowa powstała w 2013 roku, która zgodnie z danymi KRS dwa lata temu zanotowała 11,1 mln złotych przychodów. Ostatnie wydania przygotowane przez Wydawnictwo Bauer ukażą się 28 lipca (CD-Action) oraz 3 sierpnia (PC Format). Cóż dobrze, że dla pracowników zarówno CD-Action, jak i PC Format kończy się ten okres niepewności związany z przyszłością dwóch magazynów. CD-Action to marka, która przez lata działalności zyskała szerokie grono fanów kupujących następne numery nie tylko ze względu na dołączane pełne wersje, ale również artykuły publicystyczne. Należy przypomnieć, iż Bauer zdecydował o zamknięciu 7 tytułów w tym 27 wydań specjalnych, zaś zatrudnienie straciło 27 ludzi.

Sam Bauer zanotował w 2018 roku spadek wpływów ze sprzedaży o 6,2 procent do 464,33 milionów złotych, a jego zysk netto skurczył się do 94,39 mln złotych, ale pewien kryzys dotknął również inne firmy. Przykładowo Burda Media Polska pożegnała się z około 50 pracownikami zatrudnionymi m.in. w dziale reklamy, projektów specjalnych czy fotoedytorów, z kolei Edipresse Polska rozstał się z 31 osobami.

Pokaż / Dodaj komentarze do: CD-Action i PC Format sprzedane. Fantasyexpo nowym wydawcą

 0