Cyberpunk 2077 nie miał łatwej premiery, ale wina w tym przypadku leżała po stronie CD Projekt RED. Dostaliśmy tragiczną wersję na PlayStation 4 i Xbox One oraz pełne błędów i kiepsko zoptymalizowane wydanie na inne platformy. Jak teraz przyznało polskie studio, produkcja w chwili wydania "była znacznie lepsza, niż została odebrana".
Według CD Projekt RED Cyberpunk 2077 w dniu premiery był znacznie lepszy, niż go oceniono
10 grudnia 2020 roku zapisał się tragicznie w świecie gamingu, bo tamtego dnia pojawiła się jedna z bardziej niedopracowanych gier minionego dziesięciolecia, wobec której nadzieje były ogromne a balonik napompowany do granic możliwości. Ten jednak pękł w chwili debiutu Cyberpunka 2077. Oczywiście o wpadce z wersją na old-geny CD Projekt szybko zapomniał, dostarczając tylko kilka aktualizacji, z kolei pozostałe edycje rozwija i naprawia do dziś. Obecnie tytuł jest w lepszym stanie niż w dniu zero, ale wciąż pozostaje trochę pracy do wykonania. Tymczasem polskie studio wróciło pamięcią do chwili premiery i o dziwo ma inne zdanie niż gracze krytykujący CP 2077.
Przedstawiciel CD Projekt RED powiedział, że w dniu wydania Cyberpunk 2077 był znacznie lepszy, niż został odebrany.
Michał Platkow-Gilewski, wiceprezes CD Projekt ds. PR i komunikacji w rozmowie z serwisem Gamesindustry.biz przyznał, że gra wymagała poprawek, kiedy pojawiła się w 2020 roku, ale mimo tego uważa, iż zasługiwała na więcej uznania, niż go dostała, a z pewnością nie na taką krytykę. Zasugerował, że niektórzy ludzie podążyli za innymi i postanowili ją skrytykować, bo wtedy było to modne. „Właściwie wierzę, że Cyberpunk 2077 w momencie premiery był o wiele lepszy, niż mówiono, a nawet pierwsze recenzje były pozytywne. Potem modne było tego nie lubić. Bardzo szybko przeszliśmy od bohatera do zera” – powiedział.
„To był trudny moment. Nie wiedzieliśmy, co się dzieje. Wiedzieliśmy, że gra jest świetna, tak, możemy ją ulepszyć, tak, potrzebujemy czasu, aby to zrobić i musimy przebudować niektóre rzeczy. Zajęło nam to dużo czasu, lecz nie sądzę, żebyśmy kiedykolwiek byli złamani. Zawsze mówiliśmy: zróbmy to”.
Zawiedzione nadzieje, ale gra wyszła na prostą
Cyberpunk 2077 był jedną z najbardziej oczekiwanych gier ostatniej generacji konsoli, ale sprawy potoczyły się źle dla CD Projekt po premierze. Po trzech opóźnieniach długo wyczekiwana gra RPG wydana na PC i konsole miała wiele problemów technicznych, w wyniku których oferowano zwroty pieniędzy, wycofano grę z PlayStation Store, zaś CD Projekt stanął w obliczu procesów sądowych, w których zarzucano mu wprowadzanie inwestorów w błąd co do jakości tytułu.
Po miesiącach gra wyszła na prostą, natomiast gracze czekają na nadejście pierwszego i jedynego fabularnego dodatku Phantom Liberty.
Pokaż / Dodaj komentarze do: CD Projekt RED: Cyberpunk 2077 w chwili debiutu był lepszy, niż został odebrany