CD Projekt świętuje sukces Wiedźmina. 50 mln sprzedanych egzemplarzy

CD Projekt świętuje sukces Wiedźmina. 50 mln sprzedanych egzemplarzy

CD Projekt podsumowało początek 2020 roku, w pierwszych trzech miesiącach 2020 r. Grupa Kapitałowa CD PROJEKT osiągnęła 193 mln zł przychodów ze sprzedaży - blisko 2,5 razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Skonsolidowany zysk netto wzrósł w ujęciu rocznym ponad pięciokrotnie i wyniósł 92 mln zł. Bardzo dużą zasługę w tak dobrym wyniku miała sprzedaż gry Wiedźmin 3, która wyraźnie wzrosła po premierze serialu Netflixa. Co więcej, sprzedaż całej serii gier o Geralcie z Rivii przekroczyła już 50 mln egzemplarzy, co jest naprawdę imponującym wynikiem jak na rozbudowane RPG dla dojrzałych graczy. Pozytywny wpływ na wyniki miały także inne premiery, czyli GWINT, który po ubiegłorocznym debiucie na iOS trafił w końcu na Androida oraz Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści na Nintendo Switch. „Jednocześnie inwestując ponad 54 mln zł w nowe projekty wypracowaliśmy dodatnie przepływy gotówkowe. Saldo naszej gotówki i lokat bankowych na przestrzeni I kwartału tego roku zwiększyło się o 128 mln zł - to jest o 40% więcej niż wartość wypracowanego zysku netto” - dodaje Piotr Nielubowicz.

Sprzedaż całej serii gier o Geralcie z Rivii przekroczyła już 50 mln egzemplarzy, co jest naprawdę imponującym wynikiem.

W związku z postępującą pandemią koronawirusa, od połowy marca cały zespół CD PROJEKT i GOG.com pracuje zdalnie. Firma przyznaje, że „decyzja o przejściu w tryb pracy zdalnej w finalnej fazie produkcji Cyberpunka nie była łatwa”, jednak bezpieczeństwo zespołu stanowiło priorytet. „Dzięki zaangażowaniu i determinacji naszych pracowników sprawnie przeszliśmy na tzw. home office, kontynuując intensywne prace nad naszą najnowszą produkcją ze swoich domów. Chciałbym podziękować całemu zespołowi za wytrwałość w tym trudnym okresie” - mówi Adam Kiciński, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej CD PROJEKT.

Co warto jednak podkreślić, globalna kwarantanna była jednym z czynników, które przyczyniły się do dynamicznego wzrostu sprzedaży gier studia CD PROJEKT RED i platformy GOG.com. „Przebywanie w domach skłoniło wiele osób do sięgnięcia po gry wideo, które w ostatnim czasie stały się jeszcze bardziej popularną formą rozrywki m.in. dzięki swojej dostępności. Cieszymy się, że nasze produkcje zyskały nowych fanów i że umiliły wielu ludziom ten niełatwy czas - dodaje Adam Kiciński. Poza kontynuacją prac deweloperskich zespół CD PROJEKT RED przygotowuje specjalne wydarzenie skierowane do fanów Cyberpunka. Już 11 czerwca rusza Night City Wire, w trakcie którego przedstawiciele studia opowiedzą o swojej najnowszej produkcji.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: CD Projekt świętuje sukces Wiedźmina. 50 mln sprzedanych egzemplarzy

 0