ChatGPT znów zaskakuje, tym razem inspirując nowy trend na LinkedIn, gdzie użytkownicy przekształcają się w plastikowe figurki. Trend ten, znany jako "AI Action Figure", polega na generowaniu wizerunków przypominających zabawkowe postacie w opakowaniach typu blister, często z akcesoriami takimi jak laptopy, książki czy kubki z kawą. Inna wersja, "Barbie Box Challenge", nawiązuje do estetyki opakowań lalek Barbie.
Choć trend rozpoczął się na LinkedIn, zaczyna przenikać na inne platformy społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram i TikTok. Jednakże jego zasięg pozostaje ograniczony w porównaniu do wcześniejszego fenomenu związanego z grafikami w stylu Studio Ghibli. W przeciwieństwie do tamtego trendu, który spotkał się z krytyką dotyczącą kwestii etycznych oraz praw autorskich, obecny trend nie wywołał jeszcze znaczących kontrowersji.
Niespotykany trend zyskuje na popularności w mediach społecznościowych
Warto zauważyć, że ChatGPT jest najczęściej wspominanym narzędziem w kontekście generowania tych obrazów. Po wprowadzeniu funkcji generowania obrazów, popularność ChatGPT wzrosła tak bardzo, że OpenAI musiało ograniczyć dostępność tej funkcji, aby zapobiec przeciążeniu serwerów.
Wanna know how to create a doll like this using AI?
— Marina Mogilko (@linguamarina) April 9, 2025
1. Upload 4-5 of your photos to ChatGP T-40 — include a mix of selfies and full-body shots. If you'd like, you can also upload images of items you want to include in your "box."
2. Paste this prompt, and don't forget to… pic.twitter.com/vrN79uEys3
Mimo że trend ten pozostaje głównie domeną użytkowników LinkedIn, zwłaszcza marketerów i aspirujących liderów opinii, niektóre marki, takie jak Mac Cosmetics i NYX Cosmetics, również zaangażowały się w tę inicjatywę. Jednakże znane osobistości i influencerzy wydają się na razie nie uczestniczyć w tym trendzie.
Choć skala tego zjawiska jest mniejsza niż w przypadku wcześniejszych trendów związanych z generatywną sztuczną inteligencją, "AI Action Figure" pokazuje, jak ChatGPT nadal inspiruje użytkowników do kreatywnego wykorzystania technologii.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ghibli to przeżytek. ChatGPT z nowym trendem, tym "lalkowym"