Chińskie Moore Threads oficjalnie prezentuję kartę graficzną MTT S30

Chińskie Moore Threads oficjalnie prezentuję kartę graficzną MTT S30

Jak informuje VideoCardz, Moore Threads jest już gotowe do wprowadzenia na rynek swojej budżetowej karty graficznej S30. Tym samym ten chiński producent coraz śmielej poczyna sobie na rynku GPU. 

Firma wypuściła nowy sterownik graficzny w wersji 260.60, którego głównym celem jest optymalizacja wydajności w grach poprzez API DirectX 11. Oczekuje się, że ten sterownik poprawi wydajność w różnych tytułach, w tym Genshin Impact, Metro 2033 i Assetto Corsa. Dodatkowo wprowadza obsługę nowych gier, takich jak Baldur's Gate 3, Crossfire, World of Tanks, a nawet Crysis 3. Warto zauważyć, że premiera tego sterownika zbiega się z wydaniem sterownika Ubuntu dla flagowego modelu MTT S80.

 

Ważnym dodatkiem jest włączenie obsługi karty graficznej MTT S30 w sterowniku społecznościowym. Choć model S30 został ogłoszony kilka miesięcy temu, obecnie po raz pierwszy jest oficjalnie wspierany przez sterownik społecznościowy dla systemu Windows. Niektórzy entuzjaści GPU z VGA Museum mogli jakiś czas temu kupić te karty graficzne i jak widać ich design S30 odbiega nieco od oficjalnego zdjęcia Moore Threads.

W przeciwieństwie do gamingowych kart S80 i S70 lub modeli do stacji roboczej S50, grafika S30 i jej słabszy odpowiednik S10 są przeznaczone do użytku biurowego.

W przeciwieństwie do gamingowych kart S80 i S70 lub modeli do stacji roboczej S50, grafika S30 i jej słabszy odpowiednik S10 są przeznaczone do użytku biurowego. Karty te nie są skierowane do graczy, co widać po bardzo ograniczonej liczbie rdzeni MUSA wynoszącej 1024, co stanowi zaledwie jedną czwartą rdzeni dostępnych w modelu S80. Warto zaznaczyć, że S80 oferuje poziom GeForce GT 1030, więc ta karta będzie jeszcze wolniejsza.

Zarówno S30, jak i S10 mają tę samą liczbę rdzeni, ale różnią się pod względem taktowania, konfiguracji pamięci i ustawień zasilania. Działając w zakresie mocy od 30 do 40 W, karty te nie wymagają zewnętrznych złączy zasilania. Służą jako zamienniki starszych procesorów graficznych, które pozbawione są już wsparcia. Mówimy o systemach biznesowych i rządowych, które z jakiegoś powodu nadal opierają się na złączu VGA, dlatego S30/S10 potrafi obsługiwać takie monitory.

mtt s30

Pojemność wbudowanej pamięci waha się od 4 GB dla S30 do 2 GB dla S10. Warto zaznaczyć, że karta posiada jedynie 8 linii PCIe (prawdopodobnie w wersji Gen4). Obsługuje sygnał wyjściowy 4K przez złącze HDMI i obsługuje koder AV1. S30 jest kompatybilny z architekturami X86, ARM i LoongArch, a sterownik MTT 250.60 został udostępniony dla systemu Windows.

GPU S30 jest promowane natywną obsługą aplikacji na Androida za pośrednictwem interfejsu graficznego OpenGL ES. Chociaż obsługuje także Vulkan, na oficjalnej stronie internetowej nie ma jeszcze wzmianki o obsłudze DirectX w jakiejkolwiek wersji. Powinno się to jednak zmienić wraz z wydaniem sterownika MTT dla systemu Windows.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Chińskie Moore Threads oficjalnie prezentuję kartę graficzną MTT S30

 0