Chiny: Tencent wprowadza rozpoznawanie twarzy, które zablokuje nocne maratony gier nieletnich

 Chiny: Tencent wprowadza rozpoznawanie twarzy, które zablokuje nocne maratony gier nieletnich

W 2019 r. rządowy organ odpowiedzialny za regulację ogromnego chińskiego przemysłu gier wydał zarządzenie, które wymagało od twórców gier weryfikacji danych użytkownika oraz wprowadzenia limitów czasu, przez jaki dzieci mogą grać, jak również ograniczeń ilości pieniędzy, jakie mogą wydać w grze. Producenci musieli się dostosować, jednak wprowadzone systemy były w większości bardzo łatwe do obejścia, przez co faktyczna kontrola nad nieletnimi praktycznie nie istniała. Tencent postanowił uszczelnić swój system, dlatego wprowadza rozpoznawanie twarzy, jako element do weryfikacji wieku gracza. Od teraz dzieci będą miały znacznie większy problem, by grać w nocy i nie wystarczy zwykłe podania identyfikatora rodzica, zamiast swojego. Tencent, największa chińska firma technologiczna, zapowiedział, że jego nowa technologia będzie wymagała od graczy potwierdzenia swojej tożsamości za pomocą algorytmu rozpoznawania twarzy, aby móc nadal grać w gry mobilne po godzinie 22:00. 

W Chinach wprowadzono zakaz rozgrywek nieletnich w godzinach od 22:00 do 8:00. Gracze jednak łatwo omijali te ograniczenia. Tencent zwiększa kontrolę wprowadzając rozpoznawanie twarzy i weryfikację gracza.

Wprowadzenie systemów rozpoznawania twarzy to kolejny krok, jaki podejmują chińskie firmy, aby dostosować się  do coraz bardziej rygorystycznych przepisów regulujących czas spędzany w grach. Do tej pory funkcja została aktywowana w 60 grach mobilnych Tencent, w tym Honor of Kings i Game for Peace, ale z czasem tytułów będzie coraz więcej. Jeśli dzieci poniżej 18 roku życia spróbują zagrać w grę po godzinie 22:00 lub przed 8 rano, będą musiały przejść weryfikację, która używa aparatu telefonu do weryfikacji ich tożsamości i wieku. Ten dodatkowy środek ma na celu powstrzymanie dzieci, które z łatwością omijały wcześniejsze metody ograniczania wieku. 

Chiński rząd twierdzi, że te przepisy mają ograniczyć uzależnienie od gier w Chinach, gdzie gry mobilne i komputerowe są niezwykle popularne. Sytuacja niepokoi jednak obrońców prywatności, którzy obawiają się, że zebrane dane mogą posłużyć m.in. do rozbudowy chińskiego systemu oceny społecznej. W 2019 r. Riot Games było mocno krytykowane po tym, jak wdrożyli środki przeciwdziałające uzależnieniom w chińskiej wersji League of Legends. Tencent posiada 100% udziałów w Riot Games, mimo że jest to firma amerykańska - obrońcy prywatności oskarżają amerykańskie firmy o współudział w tworzeniu systemów kontroli Chińczyków.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Chiny: Tencent wprowadza rozpoznawanie twarzy, które zablokuje nocne maratony gier nieletnich

 0