Wciąż nie macie dosyć gry Civilization VI? W takim razie mamy dla Was świetne wieści, ponieważ producent Firaxis wraz z wydawcą 2K zapowiedzieli drugi duży dodatek do tej strategii. Ten nazywa się Gathering Storm i trafi na komputery z Windowsem 14 lutego przyszłego roku, natomiast niedługo potem udostępniony ma być dla użytkowników komputerów Mac i Linux. Jak na razie twórcy nie ujawnili jeszcze jednak, kiedy spodziewać możemy się tego rozszerzenia na Nintendo Switch oraz urządzeniach z iOS. Trzeba przyznać, że DLC zapowiada się niezwykle atrakcyjnie, ponieważ prócz typowych dodatków w postaci nowych kultur, technologii i jednostek, spodziewać możemy się tu zdecydowanie większych zmian, w tym nawet tego, jak działa świat gry. Tym razem bowiem gracze zmierzyć będą musieli się także z matką naturą, co stanowić ma główną atrakcję Gathering Storm.
W dodatku Gathering Storm będziemy musieli przejmować się dynamicznymi warunkami atmosferycznymi i środowiskiem, ponieważ grze pojawią się huragany, powodzie czy erupcje wulkanów.
Jak sama nazwa wskazuje, będziemy musieli dodatkowo przejmować się dynamicznymi warunkami atmosferycznymi i środowiskiem, ponieważ grze pojawią się huragany, powodzie czy erupcje wulkanów. Co ciekawe, rozlewiska rzek czy erupcje wulkaniczne oprócz zniszczeń potrafią przynieść także korzyści w postaci żyznych gruntów pod uprawy, więc wybierając miejsce osiedlenia się będziemy musieli brać pod uwagę także naturalne zjawiska oraz zmiany w klimacie. Dotyczy to również wytwarzania energii, ponieważ część budowli powstających na późnym etapie, początkowo napędzane będzie przez paliwa kopalnianie, ale będziemy musieli szybko dążyć do przejścia na energię odnawialną, jeśli będziemy chcieli uniknąć trwałego uszczerbku dla środowiska i zmiany klimatu (co powodować może m.in. zalewanie nisko położonych terenów). W momencie wprowadzania własnych zmian, można będzie posiłkować się zaś inżynieryjnymi ulepszeniami w postaci kanałów i kolei.
To jeszcze nie koniec nowości, ponieważ do serii powraca Światowy Kongres znany z poprzedniej części, dzięki któremu będziemy zyskiwać korzyści dzięki sojuszom i dostaniemy nawet szansę na deklarację rezolucji. Nowa Czarna Śmierć i bazujące na I wojnie światowej scenariusze pozwolą nam doświadczyć momentów, w których decydować będziemy o życiu i śmierci na masową skalę, ulepszono też system szpiegowania, a nie zabraknie oczywiście typowych dodatków, w tym 8 nowych cywilizacji, 14 cudów świata, 2 świeżych scenariuszy i nowych budowli. Jak na razie nie ujawniono, ile przyjdzie nam zapłacić za dodatek, ale zapewne będzie to podobna kwota jak za ostatnie rozszerzenie Rise and Fall. Gathering Storm zapowiada się zaś na obowiązkowy zakup dla każdego fana Civilization VI.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Civilization VI - w dodatku Gathering Storm zmierzymy się z matką naturą