Smartfony służą do zabawy czy pracy? Na to pytanie poniekąd odpowiedziała ankieta przeprowadzona przez Motorolę, z której wynika, że służbowe smartfony towarzyszące firmowym komputerom, pomagają bardziej skupić się na pracy.
W warunkach pracy hybrydowej, pracownicy nie ograniczają się do służbowego komputera i sięgają po inne urządzenia, a to często zaciera granicę pomiędzy sferą zawodową a osobistą. Jak wiadomo nie każdy pracodawca daje służbowy smartfon, chociaż chciałoby go dostać sporo pracowników. Temat telefonów służbowych postanowiła zgłębić Motorola, która przygotowała do tego celu specjalną ankietę. Z badania przeprowadzonego na grupie ponad 4000 pracowników wynika, iż istnieją nierówności w wykorzystaniu smartfonów służbowych przez firmy i instytucje na całym świecie.
Z badania przeprowadzonego na grupie ponad 4000 pracowników wynika, iż istnieją nierówności w wykorzystaniu smartfonów służbowych przez firmy i instytucje na całym świecie.
Wnioski z badania numer 1: globalne badanie firmy Motorola dotyczące bezpieczeństwa i produktywności pracowników
Z pierwszego badania wynika, że tylko 26% ankietowanych pracowników używa służbowych smartfonów. Oznacza to, że praktycznie ¾ osób w grupie fokusowej przy wykonywaniu zadań służbowych korzystało ze swoich prywatnych telefonów. Może to stwarzać różne problemy zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. Jednym z nich jest zagrożenie bezpieczeństwa danych, ale także ograniczenie produktywności – często związane z trudnością w osiągnięciu odpowiedniej równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym.
Co istotne, nie brakuje wcale pracowników zainteresowanych korzystaniem ze służbowych smartfonów – o ile mieliby taką możliwość. Z badania firmy Motoroli wynika, że aż 54% respondentów korzystających z prywatnego smartfona, bardzo chętnie korzystałaby z urządzenia służbowego, o ile mieliby taką możliwość (a więc otrzymaliby urządzenie od pracodawcy).
Wrażenia osób, które użytkują służbowe smartfony są przeważająco pozytywne. Zdaniem 85% respondentów zapewniają one lepsze poczucie równowagi pomiędzy życiem osobistym a pracą. Wskazują oni również (63%), że korzystanie ze służbowego urządzenia wpływa na większą efektywność w wykonywaniu zadań i usprawnia komunikację ze współpracownikami (57%).
Wnioski z badania numer 2: globalne badanie decydentów IT
Z drugiego badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Motorola wynika, że służbowe smartfony przynoszą korzyści nie tylko pracownikom. Kadra kierownicza uświadamia sobie zalety przydzielania smartfonów służbowych oraz ryzyko związane z tym, że pracownicy do zadań służbowych wykorzystują swoje prywatne urządzenia.
„Globalne badanie decydentów IT” wykazało, że 100% osób na kierowniczych stanowiskach IT w dużych firmach, które oferują pracownikom służbowe smartfony, ocenia takie rozwiązanie jako korzystne. Z drugiej strony aż 61% ankietowanych obawia się zagrożeń związanych z używaniem prywatnych smartfonów do celów służbowych.
Podsumowanie badań
Motorola uważa, że ze względu na rolę technologii w świecie pracy hybrydowej, przydzielanie nie tylko komputerów, ale także służbowych smartfonów może być korzystne zarówno dla pracodawców, jak i pracowników.
Badania przeprowadzone przez firmę wskazują, iż korzyści z używania służbowych smartfonów są znaczne i stale rosną, zapewniając lepszą równowagę między życiem zawodowym oraz osobistym, lepsze bezpieczeństwo, a także większą produktywność.
Na koniec warto wspomnieć o rozwiązaniach Motorola for Business oferują firmom oraz instytucjom najnowsze osiągnięcia w dziedzinie technologii cyfrowych, bezpieczeństwa danych oraz zarządzania urządzeniami mobilnymi, a także gotowe do zastosowań służbowych smartfony z rodzin moto g, motorola edge i razr oraz ThinkPhone by Motorola.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Co pracownicy sądzą o służbowych smartfonach? Badanie Motoroli odpowiada na to pytanie