Co ze śledzeniem promieni u AMD i zastrzeżoną technologią konkurencji? Sytuację wyjaśnia... NVIDIA

Co ze śledzeniem promieni u AMD i zastrzeżoną technologią konkurencji? Sytuację wyjaśnia... NVIDIA

AMD wprowadza na rynek układy graficzne obsługujące ray tracing już w tym miesiącu, jednak wiele osób zastanawia się, jakie gry będą obsługiwane przez Radeony i czy wcześniejsze pozycje z obsługą RTX korzystają z technologii zastrzeżonej dla NVIDII. Zaskakująco to NVIDIA, a nie AMD wyjaśniła całe zamieszanie. W niedawnym wywiadzie dla AdoredTV, rzecznik AMD powiedział, że karty nie będą obsługiwać "gier korzystających z zastrzeżonych interfejsów API i rozszerzeń ray tracingu". Spowodowało to zamieszanie i przypuszczenia, że ​​tytuły obsługiwane przez RTX używają opatentowanej technologii NVIDII. Tak jednak nie jest, ponieważ zdecydowana większość tytułów wykorzystujących ray tracing korzysta z DirectX Raytracing firmy Microsoft, które samo w sobie stanowi rozszerzenie DX12 i jest otwarte dla wszystkich platform.

NVIDIA wyjaśnia, że jedynie trzy gry nie korzystają z otwartego DXR Microsoftu. Firma wyjaśnia również, że AMD może korzystać z rozwiązań producenta GeForce'ów.

Brian Burke z NVIDII wyjaśnił, że na rynku są tylko trzy gry, które nie korzystają z technologii DXR Microsoftu - Quake II RTX, Wolfenstein: Youngblood i JX3. Te trzy gry wykorzystują rozszerzenie "zielonych" do śledzenia promieni dla API Vulkan, po prostu jako obejście podczas prac nad oficjalnym rozszerzeniem Vulkan Ray Tracing. Również niedawne stwierdzenia, że Cyberpunk 2077 będzie wykorzystywać ray tracing tylko na kartach NVIDII, wprowadziło sporo niepotrzebnego zamieszania. Stwierdzenie to oczywiście było błędne, ponieważ gra wykorzystuje DXR i ray tracing będzie działał również na kartach AMD z serii RX 6000. 

NVIDIA twierdzi, że nic nie powstrzymuje AMD przed stworzeniem własnego rozszerzenia ray tracingu dla Vulkan, podczas gdy Khronos Group finalizuje oficjalne rozszerzenie do użytku w całej branży. Co więcej, AMD mogłoby również potencjalnie wykorzystać rozszerzenie śledzenia promieni NVIDIA Vulkan.  Intel rozważał takie rozwiązanie w przyszłych procesorach graficznych Xe HPG. NVIDIA jest otwarta na takie rozwiązanie i umożliwia dostęp do swoich rozwiązań innym producentom. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Co ze śledzeniem promieni u AMD i zastrzeżoną technologią konkurencji? Sytuację wyjaśnia... NVIDIA

 0