Coca-Cola zepsuła tradycję. Komputerowe reklamy świąteczne są fatalne

Coca-Cola zepsuła tradycję. Komputerowe reklamy świąteczne są fatalne

Coca-Cola zaprezentowała nową reklamę świąteczną stworzoną przy użyciu generatywnej sztucznej inteligencji. Spot promujący Colę Zero, została opublikowany na YouTube i wywołał falę negatywnych reakcji.

Reklama nawiązuje do kultowej kampanii Coca-Coli po raz pierwszy zaprezentowanej w 1995 roku, w której konwój świątecznych ciężarówek rozświetlał zaśnieżone ulice. Animacja stworzona przez AI, choć technicznie poprawna (ręce postaci wyglądają realistycznie), ma jednak w sobie coś niepokojącego. Martwi zwłaszcza "manekinowa" estetyka ludzi, których możemy w niej zobaczyć:

Niektóre media nazwały reklamę „dystopijnym koszmarem” i „brzydkim dziełem AI”.

Ekonomiczne realia reklam AI

W przypadku klasycznej reklamy Coca-Cola musiała zatrudnić setki osób: aktorów, ekipę filmową, kierowców i inne osoby zaangażowane w produkcję. Teraz zapłacono jedynie za licencje na wizerunki aktorów oraz usługi studia AI. To oszczędność, na którą zwracają uwagę nawet tak ogromne korporacje.

Generatywna sztuczna inteligencja zmienia sposób, w jaki powstają reklamy. Jednak nie jest w stanie (jeszcze) wszystkiego zastąpić - co udowadniają reakcje na nową kampanię Coca-Coli.


Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Coca-Cola zepsuła tradycję. Komputerowe reklamy świąteczne są fatalne

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł