Consumer Reports odbiera rekomendację dla urządzeń Surface

Consumer Reports odbiera rekomendację dla urządzeń Surface

Amerykański magazyn Consumer Reports publikowany od 1936 roku przez organizację konsumencką Consumers Union odebrał swoją rekomendację dla całej rodziny urządzeń Surface od Microsoftu. Ich zdaniem sprzęt ten jest zdecydowanie bardziej zawodny od innych marek, chociaż gigant z Redmond oczywiście się z tym nie zgadza i podważa te ustalenia.  

Zdaniem Consumer Reports, które przeprowadziło ankietę wśród ok. 90 tysięcy użytkowników laptopów i tabletów Surface, aż 25% właścicieli tych urządzeń miało z nimi jakieś problemy. Spora część z nich ujawnia się przed końcem drugiego roku użytkowania, a wśród najczęstszych usterek pojawia się niespodziewane samoczynne wyłączanie sprzętu, nieresponsywny ekran dotykowy oraz zawieszanie systemu. Warto jednak zaznaczyć, że niektórzy konkurenci Microsoftu nie wypadają w raporcie Consumer Reports dużo lepiej i problemy ze sprzętem przed końcem drugiego roku napotyka 24% właścicieli urządzeń Toshiby, 22% Della i 21% Lenovo. Dla porównania, w przypadku Apple jest to tylko 10%. Same badania przeprowadzono wśród subskrybentów, którzy zakupili Surface pomiędzy 2014 rokiem a marcem 2017.

Consumer Reports twierdzi, że urządzenia z rodziny Surface są bardzo zawodne, dlatego zabrało im rekomendację, Microsoft oczywiście się nie zgadza i publikuje swoje dane. Kto ma rację w tym sporze?

Jak można było się domyślać, nie musieliśmy czekać długo na odpowiedź Microsoftu. Koncern wyraził swoje rozczarowanie decyzją Consumer Reports, przy okazji prezentując swoje dane na temat Surface. Panos Panay (wiceprezes firmy odpowiedzialny za sprzęt i markę Surface) zapewnił, iż są dumni ze swoich produktów oraz niesamowitych rzeczy, jakie ich klienci dokonują za ich pomocą. Firma stwierdziła, że twardo stoi za jakością i niezawodnością rodziny produktów Surface i jego zdaniem nie było lepszego czasu na zakup nowego Surface. Nie da się ukryć, że pierwsze generacje tych urządzeń miały swoje problemy, ale firma podkreśla, że wiele nauczyła się tworząc nowe Surface i ich zdaniem usterki w pierwszych dwóch latach użytkowania, a także poziom zwrotów modeli Surface Pro 4 i Surface Book jest zdecydowanie mniejszy niż 25%. Microsoft podaje, że obecnie wskaźnik IPU (incidents per unit) wynosi już poniżej 1%, a poziom satysfakcji klientów w przypadku ich najnowszych produktów jest bardzo wysoki (98%). Trudno więc przesądzać, kto ma tu rację, ale niewykluczone, że na zawyżenie niekorzystnych wyników Surface mają wpływ pierwsze generacje tej serii i obecnie sytuacja wygląda zdecydowanie lepiej.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Consumer Reports odbiera rekomendację dla urządzeń Surface

 0