Copilot dostanie nową funkcję głosową, która ułatwi korzystanie z AI


Copilot dostanie nową funkcję głosową, która ułatwi korzystanie z AI

Copilot zyska funkcję, która pozwoli na łatwe zakończenie interakcji z asystentem. Jest ona rozszerzeniem wcześniej zapowiedzianego "Hey, Copilot", które umożliwia użytkownikom wywołanie interfejsu głosowego Copilota na komputerach z Windowsem.

Microsoft po wprowadzeniu "Hey, Copilot", które wywołuje Copilota szykuje komendę głosową, która pozwoli zakończyć konwersację i wyłączyć asystenta AI. Oznacza to, że użytkownicy będą mogli nie tylko aktywować Copilota głosowo, ale również zakończyć sesję, po prostu mówiąc „Bye, Copilot” lub „Goodbye, Copilot”.

Copilota będzie można wyłączyć głosowo

Chodzi o to, by interakcja ze sztuczną inteligencją była łatwiejsza i nie wymagała fizycznego działania ze strony użytkownika. Zamiast szukać stosownej opcji w menu rozstaniemy się z Copilotem za pomocą polecenia głosowego. Przytoczona nowość nie będzie ograniczona tylko do komputerów wyposażonych w Copilot+. Microsoft planuje udostępnić komendę posiadaczom Windowsa 10 oraz Windowsa 11, którzy mają dostęp do aplikacji Microsoft 365 Copilot.

Copilot

Wczesna wersja tej funkcji prawdopodobnie została już udostępniona wybranym użytkownikom. Zadebiutować ma natomiast w grudniu, choć dokładny termin nie jest jeszcze doprecyzowany. Warto pamiętać, iż funkcje głosowe, takie jak „Hey, Copilot” oraz „semantic goodbye word”, to nie tylko wygoda dla użytkowników, ale także sposób na zwiększenie produktywności i komfortu pracy. Microsoft mocno inwestuje w rozwój swojego modelu AI, który wzbogaca się o kolejne funkcje.

Nowości związane z Copilotem

Tym razem nowości AI trafiły do SharePoint, który dzięki integracji z Copilotem może udostępniać odpowiedzi bazujące na metadanych, stron internetowych oraz zadawać pytania na temat zawartości Microsoft Lists. Może też szybko tworzyć listy i strony.

Dzięki temu, Copilot może teraz udzielać odpowiedzi opartych na pełnym wachlarzu danych firmowych. Jeśli chcemy uzyskać szybkie informacje na temat obrazu w SharePoint, wystarczy zapytać Copilota – odpowiedź pojawi się błyskawicznie.

Nowością jest funkcja „Zadaj pytanie” w Microsoft Lists. Dzięki niej użytkownicy mogą zadawać pytania o dane z list przy użyciu języka naturalnego. Nie ma potrzeby ręcznego sortowania czy tworzenia skomplikowanych widoków – Copilot samodzielnie wyciąga adekwatne odpowiedzi.

Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!

Pokaż / Dodaj komentarze do:

Copilot dostanie nową funkcję głosową, która ułatwi korzystanie z AI
 0