Crash Bandicoot N. Sane Trilogy to powrót legendy stworzony od podstaw

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy to powrót legendy stworzony od podstaw

Już 30 czerwca Activision uraczy nas niesamowitą porcją nostalgii w postaci zremasterowanej trylogii Crash Bandicoot na PS4. Jak ujawnia portal Ars Technica nie było to jednak pójście na łatwiznę…

Jak wyjawił Dan Tanguay z ekipy Vicarious Visions, studio nie miało dostępu w zasadzie do żadnych oryginalnych zasobów - ani kodu źródłowego ani materiałów referencyjnych. - pierwotny silnik gry został skonstruowany specyficznie pod PlayStation 1 - wyznał główny projektant remasterów. Podkreślił także, że nie został on zaimplementowany w żadnym innym tytule poza PS1 i przez to nie okazałby się dzisiaj pomocny. Deweloperom udało się jednak zdobyć dane z siatkami wieloboków oryginalnych gier. - były skompresowane w jakimś przedziwnym formacie, który musieliśmy najpierw odszyfrować - zauważył Tanguay. Ten element znacznie ułatwił dalszą pracę, ale jednak do pełni szczęścia brakowało dużo więcej elementów. Poszczególne części składowe, takie jak animacje, modele postaci, sztuczna inteligencja, tekstury czy kontrola sterowania musiały zostać stworzone od nowa.

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy skorzystwa z dodatkowej mocy PS4 Pro zapewniając grafikę w 4K, aczkolwiek odbędzie się to prawdopodobnie przy pomocy techniki checkerboardingu z bazową rozdzielczością 1440p.

Wielką pomoc zapewnili zapaleni fani, którzy dostarczyli masy informacji zwrotnych, aby zapewnić przeżycia możliwie jak najbliższe oryginałowi, włącznie z tempem poruszania się postaci. Pracownicy Vicarious Visions posunęli się nawet do tego żeby zachować glitche umożliwiające pomagające w tzw. speedrunach (czyli przechodzeniu gry w rekordowym czasie). Co więcej Tanguay miał okazję kilka lat temu być na wykładzie Naughty Dog na Game Developers Convention, gdzie tłumaczyli skalowanie poziomów trudności w trzech pierwszych częściach Crasha. Sam Machkovech z Ars Technica podsumowując swoją relację, jest zdania, że jak na fakt wykonania większości pracy praktycznie od zera, twórcom remasteru w wyjątkowo udany sposób udało się zachować ducha materiału źródłowego. Oprócz wsparcia dla trofeów, nowego systemu save'ów oraz trybu prób czasowych, dodatkowym bonusem jest możliwość grania jako Coco, siostra Crasha. Crash Bandicoot N. Sane Trilogy ukaże się 30 czerwca na PS4, aczkolwiek niewykluczone jest pojawienie się gry na innych platformach w przyszłości.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy to powrót legendy stworzony od podstaw

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł