Crysis Remastered będzie pierwszą (i prawdopodobnie jedyną) grą działającą na konsolach obecnej generacji z włączonym śledzeniem promieni. Firma Crytek wykorzystała nowatorskie techniki oprogramowania, aby zaimplementować podstawową, ale dość estetyczną formę śledzenia promieni, która nie wymaga sprzętowej akceleracji i dzięki temu działa dobrze na konsolach i procesorach graficznych innych niż RTX. Wydaje się, że Crysis Remastered podąża śladami swojego poprzednika: tak jak kiedyś wersja oryginalna, teraz zremasterowana wprowadza imponującą nową oprawę graficzną i ma być również wymagająca dla sprzętu przy maksymalnych ustawieniach graficznych. Włączenie ray tracingu w Crysis Remastered spowoduje, że Xbox One Xb ędzie działać z wydajnością 30 klatek na sekundę przy 1080p, a PlayStation 4 Pro do 30 klatek na sekundę przy nieco poniżej 1080p. Śledzenie promieni w ogóle nie będzie działać na zwykłym Xbox One lub PlayStation 4.
W Crysis Remastered programowe śledzenie promieni działa na procesorach graficznych Xbox One X, PlayStation 4 Pro i kartach AMD.
Crytek nie zaprezentował Crysis Remastered z włączonym ray tracingiem na procesorach graficznych bez akceleracji sprzętowej, ale można oczekiwać, że karty NVIDII z 10. serii oraz odpowiedniki od AMD, będą oferować rozgrywkę w 60. klatkach na sekundę. Procesory graficzne z akceleracją sprzętową, takie jak seria RTX Nvidii i nadchodząca seria 6000 AMD, powinny radzić sobie jeszcze lepiej. Ray tracing programowy jest obliczany na zwykłych rdzeniach shaderów, więc jest wysoce zoptymalizowany i dużo mniej losowy niż w tradycyjnym podejściu.
CryEngine wybiera tylko pięć obiektów w niewielkim promieniu wokół postaci, aby zastosować efekty śledzenia promieni. Pod uwagę brane są tylko niezmienne obiekty, więc nie dotyczy to broni ani samej postaci. Obiekty są tylko śledzone promieniami w rozdzielczości 540p (żadne z tych ograniczeń nie mają zastosowania wersji gry ze sprzętową obsługą ray tracingu). Mimo tak ograniczonej wersji śledzenia promieni gra wygląda świetnie. Obiekty bez ray tracingu mają standardowe odbicia, które wciąż prezentują się bardzo dobrze. Podczas szybkiego poruszania się ray tracingu jest zdecydowanie mniej, jednak podczas szybkich sekwencji, jest to prawie niezauważalne.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Crysis Remastered wprowadza ray tracing na konsole obecnej generacji