Crytek prezentuje CryEngine V

Crytek prezentuje CryEngine V

W tematach silników gier nie brakuje w ostatnich tygodniach zaskoczeń. Niedawno światło dzienne ujrzał Lumberyard, czyli bazujące na wykupionych rozwiązaniach CryEngine dziecko korporacji Amazon. Sam Crytek nie planuje jednak wycofać się z rynku i publikuje nową wersje swojego silnika, oznaczoną numerem "5". Największą zmianą dotyczącą nowej wersji jest przejście na zupełnie inny system pobierania opłat - najpierw produkt trzeba było jednorazowo zakupić, następnie przeszedł on w system abonamentowy. W wersji 5, system comiesięcznych płatności został jednak zastąpiony systemem "pay what you want" ("płać ile chcesz"), w którym kupujący uiszcza opłatę o dowolnej wysokości, a w zamian otrzymuje pełnoprawną wersję produktu. Wiemy, że system ten sprawdza się w przypadku serwisów typu startup (jak na przykład Kickstarter czy Indiegogo) oraz gier (słynne już Humble Bundle), czy jednak sprawdzi się on także w przypadku silnika?

Do głównych zmian CryEngine 5 w stosunku do poprzednich wersji zaliczyć należy przede wszystkim ukierunkowanie na dynamicznie rozwijające się technologie VR, którym prezentujący silnik Frank Vitz poświęcił znaczną część pokazu. Wirtualna rzeczywistości ma być łatwiejsza w tworzeniu, a także, dzięki natywnym rozwiązaniom silnika, dużo wydajniejsza niż dotychczas. Na prezentacji zapowiedziane zostało wsparcie dla zestawów Oculus Rift, PlayStation VR i HTC Vive, nie jest jednak wykluczone że zostanie ono rozszerzone o kolejne urządzenia w miarę rozwoju tej branży.

Pełną listę zmian w stosunku do poprzednich wersji silnika znaleźć można tutaj: https://docs.cryengine.com/display/SDKDOC1/Public+Release+Notes

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: Crytek prezentuje CryEngine V

 0