CD Projekt RED zapewnia, że nie powtórzy błędów Cyberpunka 2077 z PS4 i Xbox One

CD Projekt RED zapewnia, że nie powtórzy błędów Cyberpunka 2077 z PS4 i Xbox One

Nintendo Switch 2 pozwoliło CD Projekt RED przygotować wersję Cyberpunk 2077, która ma być bardziej dopracowana niż wydania znane z PlayStation 4 oraz Xbox One. Gra, która w momencie premiery w 2020 roku miała poważne problemy z wydajnością na starszych konsolach, wkrótce pojawi się w edycji Ultimate Edition na Switch 2.

W rozmowie z serwisem Game File inżynier z CD Projekt RED, Tim Green, wyjaśnił, że celem zespołu jest osiągnięcie rozdzielczości 1080p w trybach jakości zarówno na ekranie telewizora, jak i w trybie przenośnym, oraz 720p w trybie wydajności w trybie przenośnym. Gra w wersji stacjonarnej będzie wykorzystywać większe możliwości sprzętowe Switcha 2, ale także podczas gry mobilnej zastosowane zostanie wsparcie technologii Deep Learning Super Sampling (DLSS) od NVIDII.

Cyberpunk 2077 w wersji na Nintendo Switch 2 ma nie powtórzyć błędów wydania PS4 i Xbox One

Porównując wersję na Switcha 2 z wcześniejszymi wydaniami na PS4 i Xbox One, Green podkreślił, iż nowy sprzęt pozwolił zespołowi oprzeć się na ulepszeniach wprowadzanych w Cyberpunku 2077 od czasu premiery.

CD Projekt RED robi wszystko, by wydanie Cyberpunka 2077 na Nintendo Switch 2 było na odpowiednio wysokim poziomie, a nie pomyłką, jaką jest wersja na PS4 i Xbox One.

Twórcy mogli lepiej zarządzać kompromisami projektowymi, unikając ograniczeń pamięciowych i problemów z prędkością odczytu danych, które wcześniej przyczyniały się m.in. do efektu nagłego pojawiania się tekstur. Ulepszone możliwości pamięci masowej w Switchu 2 pozwoliły skupić się na dalszej optymalizacji gry, co – jak twierdzi Green – przełożyło się na zadowalający efekt końcowy.

Nintendo Switch 2 oficjalnie wspiera technologię upscalingu obrazu DLSS od NVIDII, a Cyberpunk 2077 Ultimate Edition będzie pierwszą potwierdzoną grą, która z niej skorzysta na nowej konsoli. CD Projekt RED poinformował Digital Foundry, że w grze wykorzystywana będzie wersja DLSS dostosowana do Switcha 2, oparta na rdzeniach Tensor, we wszystkich trybach rozgrywki — zarówno w zadokowanym, jak i przenośnym, z wariantami ustawień wydajności i jakości.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: CD Projekt RED zapewnia, że nie powtórzy błędów Cyberpunka 2077 z PS4 i Xbox One

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł