Cyberpunk 2077: Ultimate Edition będzie pierwszą grą na Nintendo Switch 2, która wykorzysta technologię DLSS od NVIDII. Informacja ta została potwierdzona przez studio CD Projekt RED w rozmowie z Digital Foundry, a także przez samą NVIDIĘ, która niedawno ogłosiła, że nowa konsola Nintendo będzie wspierać zaawansowane technologie upscalingu, w tym DLSS.
DLSS, czyli Deep Learning Super Sampling, to zestaw narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję do zwiększania rozdzielczości obrazu bez znacznego obciążania sprzętu. Zamiast uruchamiać grę natywnie w 4K, co wymaga dużej mocy obliczeniowej, twórcy mogą zdecydować się na renderowanie w niższej rozdzielczości – np. 1080p lub 720p – i wykorzystać DLSS do inteligentnego podbicia obrazu. Kluczową cechą tej technologii jest to, że korzysta ona z danych z poprzednich klatek oraz ruchu w grze, by za pomocą sieci neuronowych efektywnie rekonstruować obraz w wyższej jakości.
CD Projekt RED poinformował, iż Cyberpunk 2077 na Switchu 2 będzie wykorzystywał wersję DLSS dopasowaną do sprzętu nowej konsoli Nintendo. Gra obsłuży wszystkie cztery warianty działania DLSS – zarówno w trybie przenośnym, jak i stacjonarnym – oferując graczom wybór pomiędzy jakością a wydajnością. W trybie dock jakość zapewni rozgrywkę w 30 klatkach na sekundę, natomiast tryb wydajności osiągnie 40 fps, przy założeniu, że użytkownik posiada telewizor obsługujący odświeżanie 120 Hz. W trybie handheld jakość będzie oznaczała 1080p i 30 fps, natomiast tryb wydajności – 720p i 40 fps.
Cyberpunk 2077 w wersji na Nintendo Switch 2 obsłuży technologię DLSS.

Switch 2 działa w oparciu o specjalnie zaprojektowany procesor NVIDIA oraz układ graficzny wyposażony w dedykowane rdzenie RT i Tensor. Te pierwsze odpowiadają za obsługę ray tracingu w czasie rzeczywistym, zapewniając realistyczne oświetlenie, odbicia i cienie, co znacząco wpływa na immersję. Z kolei rdzenie Tensor odpowiadają za funkcje wspomagane przez sztuczną inteligencję, takie jak właśnie DLSS, który pozwala uzyskać ostrzejsze detale bez pogorszenia jakości obrazu.
Wprowadzenie DLSS do świata konsol przenośnych to ważny krok zarówno dla Nintendo, jak i dla całej branży gier. Cyberpunk 2077 jako pierwsza gra z tej technologii na Switchu 2 wyznacza nowy standard jakości wizualnej, jednocześnie udowadniając, że zaawansowane rozwiązania graficzne nie muszą być zarezerwowane wyłącznie dla PC czy najdroższych konsol stacjonarnych.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Cyberpunk 2077 z DLSS na Nintendo Switch 2. Graficzna rewolucja w wersji mobilnej