Cyberpunk 2077 już na siebie zarobił i to całkiem sporo

Cyberpunk 2077 już na siebie zarobił i to całkiem sporo

Jesteśmy zaledwie dzień po premierze Cyberpunka 2077. Ta była już trzykrotnie przekładana i ostatecznie wydarzyła się 10 grudnia 2020 roku. Wszystkie znaki na niebie i ziemi sugerują, że mamy do czynienia z ogromnym hitem. Pierwszego dnia na Steamie produkcja została uruchomiona jednocześnie przez ponad milion osób, co jest rekordem dla gry single-player. Tyle samo oglądało ją na Twitchu w momencie oficjalnej premiery. Chociaż recenzje podkreślają, że w polskiej produkcji pełno jest błędów, to jednocześnie średnia ocena na Metacritic to w tym momencie 90 punktów na 100 możliwych. Jakby tego było mało, to CD Projekt RED poinformowało o liczbie kupionych egzemplarzy gry w ramach przedsprzedaży. Ta dobiła do poziomu 8 mln, co bez wątpienia jest wynikiem rewelacyjnym. Ale na tym nie koniec dobrych informacji. Okazuje się, że gra już zdążyła na siebie zarobić, jak oficjalne poinformował polski deweloper.

Cyberpunk 2077 zaledwie dzień po swojej premierze już na siebie zarobił.

Cyberpunk 2077

W oficjalnym komunikacie zarząd CD Projekt S.A. poinformował, że szacowana wartość należności licencyjnych spółki z tytułu zrealizowanej sprzedaży przedpremierowej gry Cyberpunk 2077 we wszystkich kanałach cyfrowych przewyższyła łączną sumę: całkowitych nakładów na wyprodukowanie gry oraz kosztów marketingu i promocji gry ponoszonych przez Spółkę - zarówno dotychczasowych jak i planowanych do końca 2020 roku. W praktyce oznacza to, że sprzedaż gry przyniosła w tym momencie większe zyski, niż kwota, która została poniesiona tak na produkcję, jak i dotychczasowy i zaplanowany do końca tego roku marketing. W jeszcze prostszych słowach – sprzedaż jest tak duża, że gra już się zwróciła, a nawet zarobiła. Oznacza to, że każdy kolejny egzemplarz to dla CD Projekt czysty zarobek i z całą pewnością jest to powód do zadowolenia.

Warto przypomnieć, że gra Cyberpunk 2077 powstawała przez 8 lat. Co prawda nie dysponujemy oficjalnymi informacjami, ale eksperci szacują, że jej koszt stworzenia oscylował w granicach od 120 do 220 mln dolarów, przy czym dużo bardziej prawdopodobna jest ta niższa kwota (mówi się o około 135 mln dolarów). Przy przedsprzedaży na poziomie 8 mln egzemplarzy łatwo policzyć, że produkcja przyniosła już około 400-500 mln dolarów przychodu, czyli nie tyle się zwróciła, ile sporo już zarobiła. W ciągu roku Cyberpunk 2077 powinien znaleźć około 30 mln nabywców, więc wynik jeszcze się poprawi.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Cyberpunk 2077 już na siebie zarobił i to całkiem sporo

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł