Cyberpunk 2077 otrzymać ma kolejną innowacyjną technologię NVIDII

Cyberpunk 2077 otrzymać ma kolejną innowacyjną technologię NVIDII

@CapFrameX donosi na Twitterze, że Cyberpunk 2077 może wkrótce otrzymać obsługę kolejnej technologii NVIDII, a mianowicie Real-Time Neural Radiance Caching (NRC) dla Path Tracingu. Powinno to znacznie poprawić jakość obrazu nowego trybu RT Overdrive w Cyberpunk 2077 i zmniejszyć szum niektórych efektów Path Tracingu w grze.

Czym jest NRC?

NRC to stosunkowo nowa technologia Zielonych, która została ogłoszona w 2021 roku. Jej kluczowym aspektem jest to, że jest napędzana przez sieć neuronową w celu aproksymacji pola promieniowania w potoku śledzenia ścieżki. Według NVIDII ta technologia sztucznej inteligencji dostosowuje się do scen w czasie rzeczywistym dzięki metodzie szkoleniowej, która działa podczas procesu renderowania.

Cyberpunk 2077 może wkrótce otrzymać obsługę  Real-Time Neural Radiance Caching (NRC) dla Path Tracingu.

Sztuczna inteligencja może obsługiwać w pełni dynamiczne sceny i nie zgaduje oświetlenia sceny, geometrii ani materiałów. Model AI jest również samouczący się i może symulować transport w nieskończonych odbiciach po treningu za pomocą zaledwie kilku aktualizacji odbicia.

NRC vs ReSTIR

Aby zademonstrować możliwości tej technologii NVIDIA udostępniła wideo i obraz w swojej oryginalnej prezentacji, szczegółowo przedstawiające przewagi NRC w porównaniu do normalnego śledzenia ścieżki bez filtrów odszumiających i ReSTIR (inny rodzaj odszumiania). W obu formatach multimediów NRC znacznie przewyższył ReSTIR i zapewnił poziom jakości obrazu bardzo zbliżony do obrazu referencyjnego.

NRC

Niestety, według producenta dodanie NRC oznacza koszt wydajności wynoszący około 2,6 ms przy 1080p. Dlatego nie jest to tylko poprawa jakości w porównaniu do czystego śledzenia ścieżki bez denoisera, gdyż wiąże się z dodatkowym obciążeniem. Jednak NVIDIA pokazuje, że NRC jest o ok. 9-23% szybszy niż ReSTIR, więc wciąż mówimy o sporej przewadze.

Nie wiadomo jeszcze, jak NRC będzie działać w Cyberpunk 2077, ale możemy bezpiecznie zakładać, że zauważalnie poprawi ogólną jakość obrazu w grze w trybie RT Overdrive i sprawi, że niektóre efekty świetlne będą wyraźniejsze z mniejszą liczbą artefaktów. Ponadto, jeśli Cyberpunk 2077 używa teraz ReSTIR jako swojego obecnego denoisera, możemy również spodziewać się znacznej poprawy liczby klatek na sekundę, jeśli gra przejdzie na NRC.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Cyberpunk 2077 otrzymać ma kolejną innowacyjną technologię NVIDII

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł