@CapFrameX donosi na Twitterze, że Cyberpunk 2077 może wkrótce otrzymać obsługę kolejnej technologii NVIDII, a mianowicie Real-Time Neural Radiance Caching (NRC) dla Path Tracingu. Powinno to znacznie poprawić jakość obrazu nowego trybu RT Overdrive w Cyberpunk 2077 i zmniejszyć szum niektórych efektów Path Tracingu w grze.
Czym jest NRC?
NRC to stosunkowo nowa technologia Zielonych, która została ogłoszona w 2021 roku. Jej kluczowym aspektem jest to, że jest napędzana przez sieć neuronową w celu aproksymacji pola promieniowania w potoku śledzenia ścieżki. Według NVIDII ta technologia sztucznej inteligencji dostosowuje się do scen w czasie rzeczywistym dzięki metodzie szkoleniowej, która działa podczas procesu renderowania.
Cyberpunk 2077 może wkrótce otrzymać obsługę Real-Time Neural Radiance Caching (NRC) dla Path Tracingu.
Sztuczna inteligencja może obsługiwać w pełni dynamiczne sceny i nie zgaduje oświetlenia sceny, geometrii ani materiałów. Model AI jest również samouczący się i może symulować transport w nieskończonych odbiciach po treningu za pomocą zaledwie kilku aktualizacji odbicia.
NRC vs ReSTIR
Aby zademonstrować możliwości tej technologii NVIDIA udostępniła wideo i obraz w swojej oryginalnej prezentacji, szczegółowo przedstawiające przewagi NRC w porównaniu do normalnego śledzenia ścieżki bez filtrów odszumiających i ReSTIR (inny rodzaj odszumiania). W obu formatach multimediów NRC znacznie przewyższył ReSTIR i zapewnił poziom jakości obrazu bardzo zbliżony do obrazu referencyjnego.
Niestety, według producenta dodanie NRC oznacza koszt wydajności wynoszący około 2,6 ms przy 1080p. Dlatego nie jest to tylko poprawa jakości w porównaniu do czystego śledzenia ścieżki bez denoisera, gdyż wiąże się z dodatkowym obciążeniem. Jednak NVIDIA pokazuje, że NRC jest o ok. 9-23% szybszy niż ReSTIR, więc wciąż mówimy o sporej przewadze.
Nie wiadomo jeszcze, jak NRC będzie działać w Cyberpunk 2077, ale możemy bezpiecznie zakładać, że zauważalnie poprawi ogólną jakość obrazu w grze w trybie RT Overdrive i sprawi, że niektóre efekty świetlne będą wyraźniejsze z mniejszą liczbą artefaktów. Ponadto, jeśli Cyberpunk 2077 używa teraz ReSTIR jako swojego obecnego denoisera, możemy również spodziewać się znacznej poprawy liczby klatek na sekundę, jeśli gra przejdzie na NRC.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Cyberpunk 2077 otrzymać ma kolejną innowacyjną technologię NVIDII