Cyberpunk 2077 - realistyczna mimika w grze to zasługa sztucznej inteligencji

Cyberpunk 2077 - realistyczna mimika w grze to zasługa sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja ma już dzisiaj bardzo szerokie zastosowanie w naszym życiu. Z jej pomocą możemy z łatwością przerabiać zdjęcia, podkładając własną twarz pod osoby znane ze świata kultury. To także AI potrafi odpowiednio dobrać ustawienia aparatu w smartfonie, aby zrobić jak najlepszą fotografię. W kartach graficznych Nvidii sztuczna inteligencja odpowiada za technikę DLSS, a sonicznych szczoteczkach Xiaomi za dobranie odpowiedniego programu pracy. AI używana jest również w grach, np. do tworzeniach prostych zadań pobocznych w tytułach RPG, które w większości mają być pewnego rodzaju zapychaczami. Teraz sztuczna inteligencja została wykorzystana również przez polskie studio CD Projekt RED do stworzenia bardzo realistycznej mimiki twarzy postaci z gry Cyberpunk 2077.

Realistyczna mimika twarzy w Cyberpunk 2077 to zasługa między innymi sztucznej inteligencji.

Cyberpunk 2077

Zostało to zauważone przez użytkownika Twittera o pseudonimie Shinobi602. Okazuje się, że CD projekt RED stworzył realistyczną mimikę twarzy przy wszystkich postaciach, które będą w produkcji dubbingowane. Normalnie nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, ale w tej historii warto zwrócić uwagę na dwie kwestie. Po pierwsze, ruchy ust postaci będą dopasowane do wszystkich 10 języków, w których gra będzie dostępna. Oznacza to, że inaczej będzie to wyglądać w polskiej wersji Cyberpunk 2077, a inaczej gdy zdecydujemy się na język angielski. Tradycyjnie wymagałoby to ogromu pracy, którego polskie studio po prostu nie miało (nie bez powodu kilkukrotnie przekładano premierę, a ostatnie tygodnie to tzw. crunch). Dlatego wykorzystano do tego sztuczną inteligencję.

CD Projekt RED użył do tego narzędzia o nazwie JALI. To właśnie ono, przy użyciu sztucznej inteligencji, dopasowało ruchy ust wszystkich postaci w zależności od używanego przez nich języka. A mówimy przecież o setkach bohaterów, którzy prawdopodobnie pojawią się w ciągu wielogodzinnej fabuły. Według Mateusza Popławskiego z CDPR rezultaty są jeszcze lepsze niż w Wiedźminie 3. Efekty możecie zobaczyć na powyższym wideo. Cyberpunk 2077 zadebiutuje 19 listopada na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One. Grę od premiery da się uruchomić również na konsolach nowej generacji - PlayStation 5 i Xbox Series X, ale pełnoprawna aktualizacja zostanie wydana dopiero za kilka miesięcy.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Cyberpunk 2077 - realistyczna mimika w grze to zasługa sztucznej inteligencji

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł