Cyberpunk 2077 w ponad 60 klatkach na średniopółkowej karcie Intela? Oto możliwości XeSS

Cyberpunk 2077 w ponad 60 klatkach na średniopółkowej karcie Intela? Oto możliwości XeSS

Cyberpunk 2077 doczekał się nowej wersji, którą oznaczono jako 1.62. Aktualizacja jest o tyle ważna, że wprowadza do gry obsługę technologii Intel XeSS, która znacząco poprawia wydajność na kartach graficznych z serii Arc. Według testów przeprowadzonych przez Intela możemy oczekiwać nawet 71% wzrostu klatek.

Intel XeSS dodany do nowej wersji Cyberpunka 2077

Nowa aktualizacja do Cyberpunka 2077 wprowadza coś, z czego na pewno będą zadowoleni posiadacze kart graficznych Intela z serii Arc. Gra w wersji 1.62 dodaje bowiem wsparcie dla technologii Intel XeSS, która drastycznie poprawia wydajność. Czym jest samo XeSS? To technologia skalowania wspomaganego przez sztuczną inteligencję.

Przy wyłączonym XeSS, Arc A750 był w stanie zapewnić średnio jedynie 39 klatek na sekundę. Po włączeniu tej technologii, ilość FPS-ów wzrosła do 67.

Jej możliwości zostały przedstawione na stronie Intela. Firma porównała wydajność karty Arc A750 w Cyberpunku 2077 z włączonym XeSS oraz bez niego. Warto jeszcze napisać coś o konfiguracji, która została wykorzystana do testów. Platforma składała się z procesora Intel Core i9-13900K, płyty głównej ASUS ROG MAXIMUS Z790 Hero (BIOS 0904), karty Arc A750 8 GB Limited Edition, pamięci DDR5 Corsair DOMINATOR PLATINUM 2x16 GB 5600 MHz i dysku Corsair MP600 Pro XT 4 TB NVMe. Sama gra była uruchomiona w rozdzielczości 1080p przy ustawieniach Ultra i z włączonym RT na poziomie Medium.

Intel pokazuje nawet 71% wzrostu wydajności dzięki XeSS

Przy wyłączonym XeSS, Arc A750 był w stanie zapewnić średnio jedynie 39 klatek na sekundę. Po włączeniu tej technologii, ilość FPS-ów wzrosła do 67. To bardzo imponujący skok, bowiem mówimy aż o 71% różnicy. Należy jednak dodać, że XeSS został ustawiony na tryb "Performace", co oznacza, że najwyższa możliwa wydajność została najpewniej uzyskana kosztem jakości obrazu.

Wciąż jednak istnieje opcja zmiany na tryb skupiający się także na samej jakości, który oczywiście nie zagwarantuje tak imponującego przyrostu klatek, jednak wciąż powinno być to zauważalnie więcej FPS-ów niż przy całkowicie wyłączonym XeSS. Technologia XeSS jest w wersji 1.1.0, co oznacza, że czeka ją jeszcze masa aktualizacji, które powinny poprawić jej możliwości.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Cyberpunk 2077 w ponad 60 klatkach na średniopółkowej karcie Intela? Oto możliwości XeSS

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł