Jeszcze przed premierą spore kontrowersje wywołał fakt, że Cyberpunk 2077 w całości rozgrywany jest z perspektywy pierwszej osoby. Naszego bohatera nie obserwujemy nawet w przerywnikach filmowych (poza niewielkimi wyjątkami, jak pewna pikantna scena z jedną z bohaterek), które również oglądamy z oczu V. Jedyne okazje, aby w pełni obejrzeć stworzoną postać, to wykorzystanie trybu fotograficznego gry lub moment, w którym jedziemy motocyklem i wybieramy kamerę zza pleców czy też zza pojazdu (zwał jak zwał). Nie wszystkim spodobała się taka decyzja, ale CD Projekt RED tłumaczył się, że taki tryb zdecydowanie zwiększa immersję, czyli wczucie się w bohatera i świat Night City. Najwyraźniej nie wszystkich to zadowoliło, bo modderom już udało się uruchomić polską produkcję z perspektywy trzeciej osoby i szykują stosowną modyfikację do Cyberpunk 2077.
Cyberpunk 2077, dzięki modyfikacji, da się włączyć z perspektywy trzeciej osoby.
Modderom udało się uruchomić grę z perspektywy trzeciej osoby, czyli zza pleców głównego bohatera i trzeba przyznać, że Cyberpunk 2077 prezentuje się w takim trybie całkiem nieźle. CD Projekt RED zadbał o najważniejsze animacje, jak chodzenie, bieganie czy też skakanie. Na zaprezentowanym wideo widać kilka braków czy nienaturalnych przeskoków poszczególnych kończyn, ale nie jest to nic, co psułoby rozgrywkę. Niestety, twórcy modyfikacji nie pokazali, jak prezentuje się strzelanie z tej perspektywy. W końcu bardzo ważne w Cyberpunk 2077 jest celowanie, więc przechodzenie z perspektywy zza pleców do perspektywy z pierwszej osoby mogłoby wyglądać bardzo nienaturalnie. Nie wiadomo też, jak animacje prezentują się w bardziej wymagających sceneriach, np. w mieście, a nie tylko na otwartym i głównie pustym terenie, gdzie problemów i przeszkód jest zdecydowanie mniej.
Przed modderami na pewno stoi sporo wyzwań, aby stworzyć zadowalającego pod względem ostatecznych efektów moda do Cyberpunk 2077 z możliwością grania z perspektywy trzeciej osoby. Pierwszy z całą pewnością jest ogarnięcie strzelania zarówno z tzw. biodra, jak i po wciśnięciu prawego przycisku myszy, czyli w momencie bardziej precyzyjnego celowania. Wiele broni w drugim przypadku oferuje dodatkowe tryby, jak np. możliwość ładowania energii, więc nie sposób z niego zrezygnować. Poza tym na pewno konieczne będzie popracowanie nad niektórymi animacjami, chociaż te już teraz wyglądają przyzwoicie.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Cyberpunk 2077 wygląda całkiem nieźle z perspektywy trzeciej osoby