Cyberpunk 2077 z obsługą path tracingu już niedługo. Poznaliśmy datę premiery aktualizacji

Cyberpunk 2077 z obsługą path tracingu już niedługo. Poznaliśmy datę premiery aktualizacji

Podczas konferencji Game Developers Conference 2023 CD Projekt RED ogłosiło (za pośrednictwem Reddita), że tryb Ray Tracing Overdrive w Cyberpunk 2077 zadebiutuje w ramach technologicznego preview już 11 kwietnia (aktualizacja oznaczona numerem 1.62).

Wiadomość pochodzi z sesji GDC 2023 „Cyberpunk 2077 RT: Overdrive – Bringing Path Tracing into the Night City (Presented by NVIDIA)”, która odbyła się wczoraj w Moscone Center w San Francisco. Niestety nie otrzymaliśmy jeszcze żadnego trailera, który prezentowałby możliwości path tracingu w Cyberpunk 2077, ale zapewne nie przyjdzie nam zbyt długo czekać. 

Path Tracing wyniesie śledzenie promieni w Cyberpunk 2077 na zupełnie inny poziom.

Cyberpunk już teraz obsługuje ray tracing, który sprawia, że gra wygląda świetnie. Path Tracing wyniesie jednak śledzenie promieni na zupełnie inny poziom, co możemy zaobserwować w Portal RTX oraz Quake RTX. Jest to jednak również bardzo wymagająca technologia i nie bez przyczyny, bo Path Tracing, określane przez NVIDIĘ również jako pełny ray tracing, dokładnie symuluje światło w całej scenie.

CD Projekt RED i NVIDIA po raz pierwszy ogłosiły tryb Cyberpunk 2077 RT Overdrive we wrześniu ubiegłego roku podczas prezentacji kart graficznych GeForce RTX 40. Ta aktualizacja wprowadza funkcje Path Tracing, takie jak:

  • NVIDIA RTX Direct Illumination (RTXDI) gwarantuje każdemu neonowi, latarni ulicznej, reflektorowi samochodowemu, billboardowi LED i telewizorowi dokładne oświetlenie i cienie oparte na ray tracingu, zapewniając obiektom  (ściany, przejeżdżające samochody i piesi) oseitlenie w odpowiednim kolorze;
  • Pośrednie oświetlenie i odbicia oparte na ray tracingu odbijają się teraz wielokrotnie w porównaniu z pojedynczym odbiciem w poprzednim rozwiązaniu. Rezultatem jest jeszcze dokładniejsze, realistyczne i immersyjne globalne oświetlenie, odbicia i autorefleksje;
  • Odbicia oparte na ray tracingu są teraz renderowane w pełnej rozdzielczości, co jeszcze bardziej poprawia ich jakość;
  • Ulepszone, w większym stopniu oparte na fizyce oświetlenie eliminuje potrzebę stosowania jakichkolwiek innych technik okluzji.

Cyberpunk 2077 RT Overdrive Mode będzie bez wątpienia bardzo obciążający dla naszych PC, nawet w przypadku kart graficznych z wyższej półki. Jednak gra została niedawno zaktualizowana o obsługę technologii NVIDIA DLSS 3 (Frame Generation), która zapewnia duży wzrost wydajności w porównaniu z poprzednią implementacją DLSS 2 (Super Resolution), co niewątpliwie może okazać się tu bardzo przydatne. Dodatkowo, w ramach nadchodzącej aktualizacji, gra otrzyma wsparcie dla Shader Execution Ordering, czyli SER, które ma na celu poprawę wydajności w ray tracingu. Według firmy NVIDIA w grze Cyberpunk 2077 SER może przyspieszyć czas pracy GPU o około 42%. Obie te nowości dostępne są jednak tylko na najnowszych kartach NVIDII z serii GeForce RTX 40 i tu rodzi się pytanie, jak z path tracingiem poradzą sobie poprzednie serie grafik RTX i czy tryb  Overdrive RT będzie w ogóle dla nich dostępny.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Cyberpunk 2077 z obsługą path tracingu już niedługo. Poznaliśmy datę premiery aktualizacji

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł