Cybertruck spada z pierwszego miejsca. Koniec sympatii dla Muska i Tesli

Cybertruck spada z pierwszego miejsca. Koniec sympatii dla Muska i Tesli

Jeszcze kilka miesięcy temu Tesla Cybertruck był symbolem przyszłości motoryzacji - odważnym, kontrowersyjnym, ale bezsprzecznie popularnym. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej.

Według najnowszych danych zebranych przez S&P Global Mobility, Cybertruck nie jest już najlepiej sprzedającym się elektrycznym pickupem w Stanach Zjednoczonych. Liderem pierwszego kwartału 2025 roku został Ford F-150 Lightning, z wynikiem 7913 nowo zarejestrowanych egzemplarzy. Tesla Cybertruck zajął drugie miejsce z 7126 rejestracjami, a podium zamknął Chevrolet Silverado EV. Kolejne miejsca zajęły GMC Sierra EV, Rivian R1T i GMC Hummer EV.

Spadek, który trudno zignorować

Choć różnica w wynikach Forda i Tesli nie jest ogromna, to symboliczna zmiana warty. Cybertruck, który zadebiutował z ogromnym medialnym rozmachem i obietnicą zrewolucjonizowania rynku, zmaga się dziś z falą negatywnych ocen – zarówno technicznych, jak i wizerunkowych.

Od miesięcy użytkownicy i recenzenci zgłaszają problemy z jakością wykonania. Luźne elementy wnętrza, awaryjne wycieraczki, zacinające się pedały czy niespodziewana utrata mocy to tylko niektóre z zarzutów wobec futurystycznego pickupa. Krytyka dotknęła także decyzji projektowych – niepraktyczna konstrukcja i kontrowersyjny design od początku budziły mieszane emocje.

Musk w ogniu krytyki

Na spadek popularności Cybertrucka może również wpływać wizerunek Elona Muska, który w ostatnim czasie znalazł się w ogniu politycznych i medialnych kontrowersji. Jego publiczne poparcie dla Donalda Trumpa oraz próby ograniczania kosztów jako szef federalnego Departamentu Efektywności Rządowej (DOGE) spotkały się z ostrą krytyką.

Jak wynika z raportu YouGov z marca 2025 roku, większość Amerykanów ma obecnie negatywną opinię o Tesli jako firmie. Dodatkowym ciosem dla reputacji marki był opublikowany w styczniu komunikat finansowy — po raz pierwszy w historii Tesla odnotowała roczny spadek sprzedaży.

Konkurencja stawia na rozsądek

Choć emocje wokół Tesli wciąż pozostają wysokie, to rywale zdają się budować swoją pozycję na spokojniejszym, bardziej przewidywalnym podejściu. Flagowy pickup Forda — F-150 Lightning — oferuje sprawdzoną konstrukcję i funkcjonalność, której oczekują konsumenci, ale w wersji całkowicie elektrycznej.

Cena również odgrywa niebagatelną rolę. Bazowy model F-150 Lightning kosztuje obecnie 62 995 dolarów, podczas gdy podstawowa wersja Cybertrucka to wydatek co najmniej 69 990 dolarów. Oba pojazdy mogą być ładowane na stacjach Tesla Supercharger, co niweluje przewagę Tesli w tym aspekcie.

Robby DeGraff, analityk AutoPacific, komentuje:

– F-150 Lightning nadal trafia do osób szukających praktycznego, bezemisyjnego pickupa, ale bez towarzyszących Tesli skojarzeń z kontrowersjami, przesadnym designem i wątpliwą jakością wykonania.

Co dalej z Cybertruckiem?

Dla Tesli i Elona Muska to sygnał ostrzegawczy, że dominacja na rynku EV nie jest dana raz na zawsze. Rośnie presja, by poprawić jakość produkcji, ustabilizować strategię komunikacyjną i odzyskać zaufanie klientów. Cybertruck, choć nadal przyciąga uwagę futurystycznym wyglądem, może nie sprostać bardziej tradycyjnym, ale solidnie wykonanym rywalom.

W międzyczasie konkurencja nie śpi. W kolejce do amerykańskich salonów ustawiają się już nowe modele elektrycznych pickupów — jak chociażby Kia Tasman, który ma być bardziej przystępny cenowo i już wkrótce dostępny również w USA.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Cybertruck spada z pierwszego miejsca. Koniec sympatii dla Muska i Tesli

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł