Czemu Valve zrezygnowało z płatności Bitcoinami na Steam? Słowo klucz: "oszuści"

Czemu Valve zrezygnowało z płatności Bitcoinami na Steam? Słowo klucz: "oszuści"

W kwietniu 2016 r. Valve zaczęło akceptować Bitcoina jako formę płatności w Sklepie Steam, umożliwiając osobom posiadającym tę kryptowalutę kupowanie gier. Valve ostatecznie usunęło obsługę tej formy płatności w 2017 roku, a teraz wiemy dlaczego.

Kiedy Valve po raz pierwszy zdecydowało się usunąć płatności Bitcoin ze Steam, firma stwierdziła, że jest  spowodowane ​​wzrostem opłat i ogólną niestabilnością Bitcoina jako waluty. Ostatnio jednak Gabe Newell ujawnił kolejny kluczowy powód tej decyzji – oszuści. Newell udzielił wywiadu dla PCGamera, w którym poruszył temat doświadczeń sklepu Valve z kryptowalutami, mówiąc: „Problem polega na tym, że wielu osobników, którzy są w tej przestrzeni, nie jest ludźmi, z którymi chcesz łączyć swoich klientów. Mieliśmy problemy, kiedy zaczęliśmy akceptować kryptowaluty jako opcję płatności. 50% tych transakcji było oszustwem, co jest oszałamiającą liczbą. To byli klienci, których nie chcieliśmy mieć”. Podobnie jest z NFT. Valve zakazało niewymiennych tokenów, również z powodu oszustów, a firma nie chciała, żeby klienci kojarzyli Steam z naciąganiem na NFT.

Valve zablokowało płatności Bitcoinami z powodu zalewu oszustów. Newell twierdzi, że aż 50% transakcji było oszustwem.

Niestabilność w zakresie wartości Bitcoina Newell określił jako "koszmar" dla Valve. Kiedy Steam po raz pierwszy zaczął akceptować płatności Bitcoin, plan zakładał, że użytkownicy będą obciążani cenami w lokalnej walucie na podstawie ich regionu, a następnie procesor płatności przeliczy tę kwotę na Bitcoiny na podstawie dziennego kursu wymiany. Valve powiedziało, że oznacza to, że cena zakupu produktu nie ulegnie zmianie. Ale ciągle zmieniająca się wartość była jednym z kilku powodów, dla których Valve zrezygnowało z obsługi Bitcoina. Kolejnym problemem były opłaty transakcyjne, z których niektóre osiągnęły około 20 USD w momencie zawieszenia opcji BTC w grudniu 2017 roku.

Polityka Steam w tym zakresie pokrywa się z opinią samych graczy, którzy nie są przychylni NFT. Mimo to wielu producentów gier (wystarczy wspomnieć Ubisoft) usilnie przekonuje o zaletach NFT i próbuje sprawić, że tokeny będą nieodłączną częścią świata gier. Gabe podkreślił, że nie ma nic problematycznego w technologiach rozproszonych, ale o ich doświadczenia, jakie dotąd mieli z kryptowalutami i NFT.

 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Czemu Valve zrezygnowało z płatności Bitcoinami na Steam? Słowo klucz: "oszuści"

 0