Jeśli martwicie się, że wasz PC staje się coraz bardziej przestarzały pod wymagania współczesnych gier, to Forza Motorsport może potęgować te obawy. Właśnie poznaliśmy wymagania pecetowej wersji gry, gdzie deweloper rekomenduje GeForce'a RTX 4080 i dysk SSD NVMe.
Xbox i Turn 10 Studios ogłosiły, że Forza Motorsport można już zamawiać w przedsprzedaży na Steamie. Osoby, które zdecydują się na przedpremierowy zakup wersji Premium za 499 zł, będą mogły zagrać w tę wyścigówkę do pięciu dni przed jej oficjalną datą premiery 10 października.
Wymagania gry na PC
Przy okazji ujawniono także wymagania gry na PC. Minimalna specyfikacja dla niskich ustawień nie wygląda źle, bo w tym przypadku wystarczy procesor Intel Core i5-8400/Ryzen 5 1600 w połączeniu z kartą GeForce GTX 1060/Radeon RX 5500XT i 8 GB pamięci RAM. Wymaga to jednak 130 GB wolnego miejsca na dysku i to SSD.
Jeśli jednak marzą się wam ustawienia Ultra w Forza Motorsport, to potrzebować będzie naprawdę mocnej maszyny.
Zalecana specyfikacja przy wysokich ustawieniach to już jednak zupełnie inna bajka: wymagania dotyczące procesora to skok do Intel i5-11600K lub AMD Ryzen 5 5600X, a w przypadku karty graficznej potrzebować będziemy co najmniej GeForce'a RTX 2080 Ti lub Radeona RX 6800 XT. Wymagania dotyczące pamięci RAM również wzrosły do 16 GB.
Jeśli jednak marzą się wam ustawienia Ultra, „idealnym” procesorem jest co najmniej Intel i7-11700K lub AMD Ryzen 7 5800X. Będziecie także potrzebować co najmniej karty GeForce RTX 4080 (wersja 16 GB) lub Radeon RX 7900 XT, 16 GB pamięci RAM i dysku NVMe ze 130 GB wolnego miejsca. Nigdzie nie ma wzmianki o rozdzielczościach, tylko o tym, jakie ustawienia umożliwiają te specyfikacje.
Nowa Forza naszpikowana technologiami
By wycisnąć ostatnie soki z tej gry, potrzebować będziemy naprawdę mocnego PC, ale Forza Motorsport uznawana jest za najbardziej zaawansowaną technicznie grę wyścigową, jaką kiedykolwiek stworzono. Lista funkcji obejmuje śledzenie promieni w czasie rzeczywistym, uszkodzenia uwzględniane kontekstowo, lakiery samochodowe pobierane ze spektrofotometru o symulowanej grubości, w pełni proceduralne chmury i wiele więcej. Na szczęście gra będzie obsługiwać zarówno Nvidia DLSS 2.0, jak i AMD FSR 2.0 w momencie premiery, a także DirectStorage.
W Forza Motorsport dostępna będzie także wstępna kompilacja shaderów i wstępne buforowanie (techniki te są już obsługiwane Forza Horizon 5), a także odblokowana liczba klatek na sekundę i obsługa monitorów ultrawide.
Turn 10 Studios potwierdziło też, że tor Nürburgring GP będzie dostępny w Forza Motorsport w momencie premiery. Studio udostępniło także listę wszystkich kierownic wyścigowych – 41 na PC i 18 na konsoli – które będą obsługiwane.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Czy pójdzie mi Forza Motorsport? Może być problem