Według najnowszych danych pochodzących z firmy Valve, właściciela platformy Steam, Oculus Rift cieszy się większym udziałem na rynku niż rok temu.
Informacje te pochodzą z ankiet Steam, które użytkownicy kontrolowanego przez Valve sklepiku, wypełniają comiesięcznie od marca 2016. W porównaniu z lipcem, dane z sierpnia wykazują wzrost rynkowego udziału aż o 8,1%. Jest to zarazem najwyższy wzrost, jaki Oculus Rift odnotował od samego początku w ciągu pojedynczego miesiąca. Całkowity udział zestawu Wirtualnej Rzeczywistości wynosi obecnie 43,8%, podczas gdy konkurencyjne HTC Vive nadal wyprzedza go z wynikiem 52,3% - aczkolwiek po 7,7% spadku.
Oculus Rift wraz z kontrolerami Touch jeszcze 6 miesięcy temu kosztował około 800 USD. Dzięki "Summer of Rift" cena ta zmalała do 399 USD.
Oculus niedawno owiany był złą sławą, ze względu na długi i kosztowny proces z firmą ZeniMax, która wyszła z niego zwycięską ręką. Mimo wszystko na pewno jest to pozytywna informacja dla Facebooka i wszystkich osób związanych z projektem, w tym z Johnem Carmackiem. Niewątpliwie ogromną rolę w osiągnięciu tak pozytywnych wyników odegrała niesamowicie niska cena, po której przez jakiś czas Oculus sprzedawał Rift. Dla przypomnienia - w marcu obniżono permanentnie cenę urządzenia o 200 USD, natomiast w lipcu firma zorganizowała akcję promocyjną "Summer of Rift", w ramach której sprzęt był przeceniony o kolejne 200 USD (kosztując 399 USD). Była to aż do dzisiaj znacznie korzystniejsza alternatywa niż kosztujące 600 USD HTC Vive.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Dane Valve ze Steam: Oculus Rift zyskuje na popularności