Deep Learning Super Sampling z natywnym wsparciem w silniku Unity 2021.2

Deep Learning Super Sampling z natywnym wsparciem w silniku Unity 2021.2

Technologia Deep Learning Super Sampling od NVIDII wciąż nie doczekała się alternatywy (choć wiadomo, że nad takimi pracują zarówno AMD, jak i Intel), w związku z tym jej popularność nieustannie rośnie. Twórcy Unity właśnie ogłosili, że DLSS będzie natywnie wspierane przez ich silnik w wersji 2021.2. Ta wersja zostanie udostępniona deweloperom pod koniec bieżącego roku. Co więcej, deweloperzy, którzy już wykorzystywali silnik Unity w swoim oprogramowaniu, będą teraz mogli używać DLSS przez HDRP (High Definition Rendering Pipeline).

Twórcy Unity właśnie ogłosili, że DLSS będzie natywnie wspierane przez ich silnik w wersji 2021.2.

Skalowanie rozdzielczości oparte na sztucznej inteligencji i głębokim uczeniu jest oferowane w ramach pakietu technologii NVIDIA RTX, który umożliwia także obsługę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Podczas gdy ray tracing wymaga dużej mocy obliczeniowej GPU i skutkuje sporym spadkiem wydajności, DLSS działa dokładnie odwrotnie, umożliwiając wyższą wydajność, poprzez renderowanie scen w niższej rozdzielczości i sztucznie przeskalowywanymi do wysokiej rozdzielczości. W skrócie DLSS korzysta z sieci neuronowej, która została wytrenowana do pobierania klatek z gier i następnie przetwarzania ich tak, by oferowały wyższą jakość. Jest to możliwie, ponieważ sieć neuronowa została przystosowana do optymalizacji jakości obrazu.  

NVIDIA ogłosiła niedawno, że EPIC Games zintegruje DLSS jako wtyczkę do swojego silnika Unreal Engine. Tym samym NVIDIA może się pochwalić jedyną na rynku technologią supersamplingu AI napędzaną GPU, z racji tego, że DLSS jest już dostępne na rynku ponad dwa lata i obsługiwane natywnie przez dwa najpopularniejsze silniki wykorzystywane w grach. Zieloni uzyskali tu naprawdę dużą przewagę nad rywalami, którzy dopiero opracowują swoje alternatywne rozwiązania. Odpowiedź AMD, czyli FSR (FidelityFX Super Resolution), powinna pojawić się pod koniec tego roku, Intel także przygotowuje własną technologię skalowania opartą na sztucznej inteligencji, ale jak dotąd nie słyszeliśmy żadnych szczegółów.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Deep Learning Super Sampling z natywnym wsparciem w silniku Unity 2021.2

 0