Jak podaje studio Bungie, twórcy Destiny 2, ich najświeższa produkcja już w przyszłym miesiącu doczeka się łatki dla konsol Xbox One X oraz PS4 Pro. Na tej pierwszej gra ma ruszyć w natywnym 4K.
Destiny 2 w wersjach konsolowych dostępne jest od września, ale dodanie wsparcia dla wydajniejszych sprzętów przewidziano dopiero na grudzień. Wraz ze wspomnianą aktualizacją twórcy obiecują wykorzystać pełną moc obliczeniową Xboksa One X oraz PS4 Pro. Obie platformy otrzymają obsługę szerokiego zakresu dynamiki, co nawiasem mówiąc potrafią już ich mniej wydajne warianty, jak również komputery osobiste, a dodatkowo podbita zostanie rozdzielczość renderowania. Xbox One X pozwala ponoć osiągnąć natywne 4K, a więc 3840 x 2160 pikseli. Z kolei PS4 Pro będzie musiało zadowolić się rozwiązaniem dynamicznym, sięgającym mitycznego 4K tylko w najmniej wymagających lokacjach i w razie potrzeby skalowanym poprzez szachownicę. Jak pamiętamy, podobne rozwiązanie widzieliśmy już w wersji beta gry.
Najnowsza produkcja studia Bungie ruszy na konsoli Xbox One X w natywnej rozdzielczości 4K z HDR, ale wciąż przy 30 kl./s.
Niestety szanse na podbicie frame rate'u z domyślnego na konsolach poziomu 30 kl./s są znikome. Deweloperzy wprawdzie nie powiedzieli teraz niczego nowego w kwestii klatkażu, ale w przeszłości wielokrotnie informowali, iż procesor PS4 Pro jest zbyt słaby, by osiągnąć stabilnych 60 kl./s w grze o tak skomplikowanej strukturze świata. Siłą rzeczy nawet gdyby Xbox One X zapewnił brakujące pokłady mocy obliczeniowej z uwagi na wyższe o 200 MHz taktowanie i 4-krotnie zwiększoną pojemność pamięci podręcznej, niemal na pewno dochowany zostanie parytet. Tym bardziej, iż to właśnie Sony dysponuje prawami marketingowymi do produkcji. Premiera aktualizacji datowana jest na 5. grudnia. Wtedy też ukaże się pierwsze duże rozszerzenie do Destiny 2, zatytułowane The Curse of Osiris.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Destiny 2 kolejną grą, która zaoferuje natywne 4K na Xbox One X