Diablo 4 drugą grą AAA z obsługą technologii DirectStorage

Diablo 4 drugą grą AAA z obsługą technologii DirectStorage

Kiedy Microsoft zapowiadał DirectStorage, prezentował tę technologię jako przełom, który odmieni oblicze pecetowych gier. Ta zadebiutowała już w pierwszej grze na początku tego roku, gdzie rzeczywiście przyniosła mocne przyspieszenie ładowania, ale liczyliśmy na znacznie szybsze przyjmowanie jej przez deweloperów. 

Otwarta beta Diablo 4 dobiegła końca w niedzielę, więc gracze nie mogąc ogrywać dalej tego tytułu, postanowili przyjrzeć się nieco bliżej jego plikom. Okazało się, że hack'n'slash Blizzarda obsługuje DirectStorage na PC. Jest to druga gra typu AAA obsługująca DirectStorage na PC (pierwsza to Forspoken).

Okazuje się, że hack'n'slash Blizzarda obsługuje DirectStorage na PC.

Z tego co widzimy, Diablo 4 korzysta z DirectStorage 1.0. Innymi słowy, nie korzysta z dekompresji GPU, bo ta funkcja jest dostępna tylko w DirectStorage 1.1. To jednak może jeszcze ulec zmianie do czasu premiery gry w czerwcu tego roku. Niestety, nie mamy żadnych dodatkowych informacji na temat DirectStorage w Diablo 4. Warto jednak zauważyć, że graczom nie doskwierał stuttering podczas fazy otwartej bety. 

API DirectStorage 1.1 pd Microsoft zapewnia dwie kluczowe zalety: krótsze czasy ładowania, wspomagane przez algorytmy kompresji/dekompresji zasobów obsługiwane przez kontroler SSD i GPU, które umożliwiają im przesyłanie większej ilości danych, niż normalnie jest w stanie pomieścić nośnik pamięci, a także zmniejszenie obciążenia procesora podczas obsługi żądań NVMe, co pozwala na szybsze i wydajniejsze przenoszenie zasobów z pamięci masowej do podsystemu graficznego.

Warto również podkreślić, że maksymalne ustawienie dla tekstur wymagało dużo pamięci VRAM. Jak z kolei podaje portal DSoG, GeForce RTX 4090 może zapewnić 40-50 kl./s w Diablo 4 przy natywnych ustawieniach 8K/Max. Co więcej, finalna wersja będzie obsługiwać DLSS 3. Co więcej, Blizzard planuje dodać kilka efektów Ray Tracing w ramach aktualizacji popremierowej.

Blizzard wypuści na rynek Diablo 4 już 6 czerwca. Gra będzie wymagała stałego połączenia z internetem i nie będzie oferować trybu offline. Nie zabraknie też kosmetycznych mikrotransakcji.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Diablo 4 drugą grą AAA z obsługą technologii DirectStorage

 0