DirectSR od Microsoftu to może być rewolucja w technikach upscalingu

DirectSR od Microsoftu to może być rewolucja w technikach upscalingu

Na konferencji GDC 2024 firmy Microsoft, AMD i NVIDIA zaprezentowały nową technologię, która może w przyszłości uprościć wdrażanie upscalingu. 

Zamiast wymagać od twórców gier dodawania każdej wersji technologii upscalingu osobno, Microsoft proponuje rozwiązanie, które może usprawnić proces wdrażania, umożliwiając programistom łatwe włączenie wszystkich rozwiązań dostępnych na rynku. Nie ma nawet znaczenia, czy do skalowania wykorzystuje się GPU, czy NPU, bo obie opcje mają być obsługiwane.

Zamiast wymagać od twórców gier dodawania każdej wersji technologii upscalingu osobno, Microsoft proponuje rozwiązanie, które może usprawnić proces wdrażania.

DirectSR może rozwiązać jeden z problemów graczy, którzy kupili już sprzęt, ale okazało się, że ich ulubiona gra nie obsługuje jeszcze preferowanej przez nich technologii skalowania. Jeśli DirectSR będzie działało tak, jak przedstawia to gigant z Redmond, twórcy gier nie będą mieli żadnych wymówek, by rezygnować z implementacji wszystkich dostępnych opcji. 

Microsoft DirectSR

Nowe rozwiązanie ma na celu umożliwienie obsługi DirectSR na komputerach PC i Xbox, nawet w przypadku gier, które zostały już wydane. Rozwiązanie nie ma na celu standaryzacji upscalingu, ale raczej zapewnienie prostego interfejsu, który oferuje wszystkie niezbędne dane i może skierować zapytanie do upscalera. Jest to wykonalne, ponieważ przedsiębiorstwa zajmujące się upscalerem często używają podobnych, jeśli nie identycznych zestawów zmiennych, co umożliwia wykorzystanie DirectSR.

Microsoft DirectSR

Microsoft zamierza zająć się wstępnym przetwarzaniem i przygotowaniem wszystkich parametrów, których mogą potrzebować osoby zajmujące się upscalerem, a następnie wywołać wymagany upscaler, niezależnie od tego, czy będzie to DLSS, FSR czy XeSS, co oznacza, że ​​żaden nie musi być wdrażany osobno.

Firma sugeruje również, że po wydaniu nowego upscalera, wymagającego nowych parametrów, DirectSR będzie można łatwo zaktualizować, aby obsługiwało te nowe zmienne.

DirectSR nie ma jeszcze daty premiery ani wersji beta. Microsoft dopiero rozpoczął prace nad tą technologią i nie jest pewne, w jaki sposób zostanie ona przyjęta przez programistów. Biorąc jednak pod uwagę, że na pokładzie są AMD i NVIDIA, oznacza to, że dwóch największych dostawców kart graficznych jest już zainteresowanych.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: DirectSR od Microsoftu to może być rewolucja w technikach upscalingu

 0