Koniec z długimi czasami ładowania i szarpaniem obrazu. Oto Microsoft DirectX 12 AgilitySDK


Koniec z długimi czasami ładowania i szarpaniem obrazu. Oto Microsoft DirectX 12 AgilitySDK

Microsoft DirectX 12 AgilitySDK wprowadza nową funkcję, która ma rozwiązać problem długich czasów ładowania gier oraz szarpania obrazu, które występują przy kompilacji shaderów. W przeszłości podczas uruchamiania gry, szczególnie na PC, występowały opóźnienia, ponieważ shadery musiały być kompilowane w trakcie grania, co powodowało nieprzyjemne „szarpanie” obrazu i długie oczekiwanie na załadowanie się gry.

Nowa funkcja w DirectX 12 o nazwie Advanced Shader Delivery ma na celu rozwiązanie tego problemu. Dzięki tej funkcji prekompilowane shadery będą dostarczane razem z grą już podczas jej pobierania, co oznacza, że nie będą musiały być kompilowane w trakcie gry. To sprawi, że gry będą ładować się szybciej i będą działać płynniej, bez opóźnień w rozgrywce.

Jak Microsoft eliminuje problem szarpania obrazu i długich ładowań gier PC

Funkcja ta zadebiutuje 16 października na nowych urządzeniach ROG Xbox Ally, gdzie wybrane gry będą już miały prekompilowane shadery. W przyszłości ta sama funkcja będzie dostępna dla wszystkich użytkowników systemu Windows 11 oraz na innych platformach gamingowych, takich jak Steam czy Epic Games Store.

Dla twórców gier Microsoft udostępnił specjalne narzędzia, które pomogą im tworzyć i zbierać dane potrzebne do prekompilacji shaderów już na etapie tworzenia gry. Dzięki tym narzędziom deweloperzy będą mogli szybciej i łatwiej dostarczać gry, które będą działały bez opóźnień i szarpania obrazu.

Technologia ta zyskała także wsparcie od innych firm, takich jak AMD, Intel, Qualcomm i NVIDIA, które pomagają w rozwoju tej funkcji, aby jak najlepiej poprawić wydajność gier na PC.

Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!

Pokaż / Dodaj komentarze do:

Koniec z długimi czasami ładowania i szarpaniem obrazu. Oto Microsoft DirectX 12 AgilitySDK
 0