DirectX 12 z nową funkcją, która powinna mocno zainteresować graczy

DirectX 12 z nową funkcją, która powinna mocno zainteresować graczy

Microsoft zaimplementował dwie nowe funkcje w swoim interfejsie API DirectX 12 – GPU Upload Heaps i próbkowanie Non-Normalized. Obie są już dostępne w najnowszej wersji zapoznawczej pakietu Agility SDK 1.710.0. Ta pierwsza wydaje się niezwykle intrygująca.

GPU Upload Heaps, czyli nowa intrygująca funkcja DirectX 12

Wersja preview SDK jest obecnie dostępna tylko dla programistów, którzy uzyskali do niej dostęp już pod koniec zeszłego tygodnia. Wsparcie zostało również zainicjowane przez najnowsze sterowniki graficzne wydane przez wszystkich trzech producentów GPU (NVIDIA, Intel i AMD). „Historycznie pamięć VRAM GPU była niedostępna dla CPU, zmuszając programy do kopiowania dużych ilości danych do GPU przez magistralę PCI. Większość nowoczesnych GPU wprowadziło Resizable Base Address Register (BAR) o zmiennym rozmiarze VRAM, umożliwiając systemowi Windows zarządzanie VRAM GPU w WDDM 2.0 lub nowszym” - tłumaczy zespół Microsoftu.

Microsoft zaimplementował dwie nowe funkcje w swoim interfejsie API DirectX 12 – GPU Upload Heaps i próbkowanie Non-Normalized.

DirectX 12 z nową funkcją, która powinna mocno zainteresować graczy

CPU z dostępem do VRAM

Specjaliści giganta z Redmond następnie kontynuują wyjaśnianie, w jaki sposób aktualizacja umożliwia procesorowi uzyskanie dostępu do puli VRAM na podłączonej karcie graficznej: „Ponieważ VRAM jest zarządzany przez system Windows, D3D umożliwia teraz dostęp do stosu pamięci bezpośrednio procesorowi! Pozwala to zarówno procesorowi i GPU na jednoczesny bezpośredni dostępu do pamięci, eliminując konieczność kopiowania danych z procesora do GPU, tym samym zwiększając wydajność w niektórych scenariuszach”. Ta optymalizacja API pod kątem GPU może przynieść wiele korzyści w grach komputerowych, ponieważ wymagania dotyczące pamięci wciąż rosną wraz z rozrostem światów w grach i ich złożoności wizualnej.

Nadchodzi rewolucja?

Wspólna pula pamięci między CPU i GPU wyeliminuje potrzebę przechowywania duplikatów danych zarówno w pamięci systemowej, jak i VRAM karty graficznej, co spowoduje zmniejszenie strumienia danych między tymi dwiema lokalizacjami. Nowoczesne karty graficzne mają zwykle bardzo szybkie standardy pamięci wbudowanej (GDDR6) w przeciwieństwie do głównej pamięci systemowej (w najlepszym przypadku DDR5). Teoretycznie procesor mógłby znacznie skorzystać na takim dostępie do puli ultraszybkiej pamięci VRAM, co może być zwiastunem nadejścia czasów pamięci DDR6, która stanie się standardem dla pamięci systemowej.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: DirectX 12 z nową funkcją, która powinna mocno zainteresować graczy

 0