Disney mocno zdenerwował niektórych subskrybentów swojej usługi przesyłania strumieniowego Disney Plus, wymagając od nich podania swojej daty urodzenia oraz określenia swojej płci, aby nadal mogli korzystać z usługi.
„PRZEDSTAW SWOJĄ DATĘ URODZENIA I PŁEĆ, ABY KONTYNUOWAĆ STREAMING”, brzmi wiadomość od Disneya. „Disney+ wymaga teraz dodatkowych informacji od głównego posiadacza konta, w tym daty urodzenia i tego, co najlepiej opisuje Twoją płeć”. W często zadawanych pytaniach Disney mówi, że aktualizacja jest wymagana, aby upewnić się, że główny posiadacz konta ma ukończone 18 lat, ale także z innych powodów: „Możemy również użyć Twojej daty urodzenia, jak opisano poniżej w sekcji „Czy istnieją inne sposoby korzystania z mojej daty urodzenia”.
Disney Plus wymaga podania daty urodzenia oraz określenia swojej płci, żeby móc dalej korzystać z usługi. Użytkownicy są wściekli, bo nie po to płacą abonament. Osoby, które mają problem z określeniem swojej płci, też nie są zadowolone. Wszystko to ma na celu lepsze profilowanie i dostarczanie reklam.
Disney potrzebuje tych informacji do:
- „Przestrzegania zobowiązań prawnych związanych z wiekiem
- „Personalizacji treści i doświadczeń
- „Zapewnienia cech produktu i rekomendacje
- „Obsługiwania, rozumienia, analizowania, optymalizowania, rozwijania lub ulepszania naszych usług
- „Dostarczania ukierunkowanych reklam”
Żądania większej ilości danych do korzystania z usługi pojawiają się już teraz, ponieważ Disney szykuje się do uruchomienie własnej usługi reklamowej w przyszłym miesiącu – wyświetlanie reklam użytkownikom w zamian za niższe opłaty miesięczne. W ramach ogłoszenia wyników za czwarty kwartał Disney potwierdził, że nowy poziom Disney Plus z reklamami zostanie uruchomiony 8 grudnia.
Użytkownicy, którzy podają Disneyowi swój wiek i płeć, pomogą platformie stworzyć profil każdego użytkownika – profil, który Disney może następnie wykorzystać do wyświetlania ukierunkowanych reklam. „Udowodniliśmy, że technologia zapewnia doskonałe wrażenia reklamowe już pierwszego dnia”, powiedział inwestorom dyrektor generalny Disneya, Bob Chapek, „a co ważne, mamy możliwość skalowania i wprowadzania innowacji zarówno dla odbiorców, jak i reklamodawców.
„Od pewnego czasu jesteśmy liderem w dziedzinie reklam strumieniowych i wnosimy do tej ważnej działalności nasze wieloletnie doświadczenie, wiodącą technologię reklamową i relacje” – dodał Chapek. Przejście w kierunku usług przesyłania strumieniowego i ustalania cen subskrypcji zamiast inwazyjnego profilowania technologii reklamowych było postrzegane jako pożądana zmiana. Jednak, w miarę jak ceny akcji nadal spadają, główne platformy, takie jak Netflix i Disney, zaczynają zwracać się ku modelowi reklamowemu, aby wycisnąć więcej przychodów ze swoich użytkowników i zadowolić inwestorów. Profilowanie użytkowników jest łatwym sposobem wspomagania tego celu.
Użytkownicy oczywiście nie są zadowoleni i w sieci pojawiają się liczne komentarze, że podanie numeru swojej karty płatniczej powinno być równoznaczne z deklaracją pełnoletności (choć trzeba pamiętać, że obecnie niepełnoletni również mają konta bankowe). Kwestia wymogu podania płci to już osobna kwestia i jak się okazuje z wielu wpisów, jest to niekiedy bardzo problematyczne.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Disney Plus wymaga podania wieku i określenia swojej płci