Disney+ traci abonentów. Firma ogłasza zwolnienia

Disney+ traci abonentów. Firma ogłasza zwolnienia

Disney+ zakończył dobrą, trwająca prawie cztery lata passę i po raz pierwszy od początku istnienia stracił abonentów. Czyżby usługa przesyłania strumieniowego przestała interesować użytkowników?

Disney+ w ostatnich trzech miesiącach 2022 roku stracił 2,4 miliona subskrybentów, co oznacza pierwszy dla tej platformy spadek od momentu jej powstania w 2019 r. Ogółem Disney odnotował przychody w wysokości 23,51 mld USD (wzrost o 8%) i skorygowany zysk na akcję w wysokości 99 centów za kwartał zakończony 31 grudnia 2022 r. (I kwartał roku podatkowego 2023). Wynik przebił oczekiwania analityków, którzy prognozowali kolejno 23,37 miliarda dolarów oraz 78 centów.

Disney+ stracił 2,4 mln abonentów. Firma zapowiedziała zwolnienie 7 tysięcy pracowników.

Myszka Miki

Dyrektor generalny firmy, Bob Iger ogłaszając wyniki finansowe powiedział: „Po solidnym pierwszym kwartale rozpoczynamy znaczącą transformację, która zmaksymalizuje potencjał naszych światowej klasy zespołów kreatywnych oraz naszych niezrównanych marek i franczyz. Wierzymy, że praca, którą wykonujemy, aby nastawić naszą firmę na kreatywność, przy jednoczesnym zmniejszeniu wydatków, doprowadzi do trwałego wzrostu i rentowności działalności związanej z transmisją strumieniową, lepiej przygotuje nas do stawienia czoła przyszłym zakłóceniom i globalnym wyzwaniom gospodarczym”.

Disney ogłasza także redukcję etatów. Pożegnano się z 7 tysiącami osób, a zwolnienia dotykają 3,2% globalnej siły roboczej, co jest częścią strategii redukcji kosztów o 5,5 miliarda dolarów. Zapowiedziano również reorganizację firmy na trzy podstawowe segmenty biznesowe: Disney Entertainment, na którego czele stoją wiceszefowie Dana Walden i Alan Bergman, ESPN, kierowany przez Jimmy'ego Pitaro, Disney Parks, Experiences and Products, za którego odpowiada Josh D’Amaro.

Za regres abonentów Disney+ w całości odpowiada Disney+ Hotstar, wersja usługi oferowanej w Indiach i niektórych częściach Azji Południowo-Wschodniej, która straciła 3,8 mln subskrybentów (łącznie 161,8 milionów). Od zeszłego roku Disney nie ma praw do transmisji meczów krykieta Indian Premier League (IPL), więc zapewne przyczyniło się to do gorszego zainteresowania platformą.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Disney+ traci abonentów. Firma ogłasza zwolnienia

 0