Diuna część 2 została nakręcona tanimi radzieckimi obiektywami Helios, Jupiter i MIR

Diuna część 2 została nakręcona tanimi radzieckimi obiektywami Helios, Jupiter i MIR

"Diuna: Część Druga" kontynuuje swoją nieprzerwaną serię sukcesów, a wielu pasjonatów fotografii zaciekawi fakt, że do nakręcenia filmu użyto klasycznych, legendarnych rosyjskich obiektywów, takich jak Helios, Jupiter i MIR.

W wywiadzie udzielonym dla Arri Rental, autor zdjęć Greig Fraser, znany z pracy nad filmami takimi jak "Batman" i obie części "Diuny", zdradził, jakiego sprzętu faktycznie użył podczas kręcenia tych produkcji. Choć same kamery były nowoczesne, to nie można tego powiedzieć o użytych obiektywach. Fraser wykorzystał zarówno kamery ALEXA 65, jak i ALEXA Mini LF. Podczas gdy pierwsza część "Diuny" została sfilmowana przy użyciu obiektywów anamorficznych, w przypadku drugiej części zdecydowano się na konwencjonalne obiektywy sferyczne. Jednak to, co wyróżniało produkcję, to szeroki wybór klasycznych obiektywów.

Autor zdjęć do Diuny II zdradził, że film nakręcono z użyciem odrestaurowanych i zmodyfikowanych radzieckich obiektywów Helios 44-2, Jupiter-9, czy MIR-1B. Obiektywy przystosowano do pracy z kamerami ALEXA z systemem follow focus.

Fraser korzystał z różnych zestawów obiektywów, w tym z obiektywów Moviecam z lat 80. oraz kilku własnych. Jednak najbardziej intrygującym elementem były klasyczne rosyjskie legendy, które zostały poddane renowacji przez firmę IronGlass. IronGlass specjalizuje się w odbudowie i modernizacji obiektywów, aby mogły być używane z profesjonalnymi kamerami wideo, wyposażonymi w systemy follow focus. 

„Ściśle współpracowałem z Christophem Hoffstenem z ARRI Rental w Niemczech, aby dostroić optykę. Kamery filmowe były przyjemne i miały dobrą głębię, a także naprawdę dobry zasięg do wyboru. Pomogły stworzyć pożądaną teksturę i szkło radzieckie szczególnie dobrze pasowało do tego, co robiliśmy; używaliśmy ich wszystkich w harmonii i efektywnie. „Naszym zadaniem było teksturowanie obrazu” – mówi Fraser. „Większe czujniki ALEXA są tak niezwykłe, że uznałem, że musimy trochę zabrudzić obraz”. Aby pomóc to osiągnąć, firma ARRI Rental zapewniła operatorowi dodatkowe obiektywy z kolekcji HEROES, zaprojektowane z myślą o zapewnieniu ekstremalnego wyglądu. Fraser kontynuuje: „Mieliśmy obiektyw LOOK 57 mm ze szkłem Petzval, w którym można regulować efekt za pomocą trzeciego pierścienia obiektywu, oraz obiektyw T.ONE 50 mm. Były niesamowite, chociaż ostatecznie nie wykorzystaliśmy ich jako dokładnie tak, jak zamierzałem, ponieważ nasze ogniskowe były raczej w dłuższym zakresie, ale mam nadzieję uwzględnić je w innym filmie, zwłaszcza jeśli ARRI Rental wyprodukuje ich więcej”.

IronGlass  zaprezentowało  kolekcję klasycznych obiektywów na swoim profilu na Instagramie, a wśród można zobaczyć  85 mm z przysłoną T2.1 i jest to najprawdopodobniej przeprojektowany Jupiter-9. Mamy tu również 58 mm T2.1 (HELIOS 44-2). Ten ostatni obiektyw wyróżnia się przysłoną F1.8, co jest nieco nietypowe, biorąc pod uwagę, że popularny Helios 44-2, którego IronGlass oferuje z nowoczesnymi poprawkami, ma przysłonę F2.0. Do kolekcji dołącza również model 37 mm T2.9, który zdaje się być modelem MIR-1B.

Te klasyczne obiektywy są dostępne do zakupu na stronie IronGlass. Na przykład, Helios 44-2 można nabyć za 200 USD, a dla różnych mocowań, takich jak Fujifilm X, Sony E, Micro 4/3 lub Canon EF, można dokupić adaptery za dodatkowe 10 USD, a dla mocowania PL za dodatkowe 30 USD. Istnieje również opcja wyboru koloru wewnętrznej powierzchni obiektywu, która może być bursztynowa lub fioletowa za dodatkowe 30 USD (standardowy kolor to czarny, bez dodatkowych kosztów). Klienci mogą także zdecydować się na regulację owalnego efektu bokeh, co wiąże się z dodatkowym kosztem 30 USD. Jeśli komuś zależy na przysłonie z 16 łopatkami, musi dopłacić kolejne 30 USD, a za wielowarstwowe powłoki antyrefleksyjne również należy się spodziewać dodatkowych opłat.

 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Diuna część 2 została nakręcona tanimi radzieckimi obiektywami Helios, Jupiter i MIR

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł