DLSS 2.1 oficjalnie. Wsparcie dla 8K, VR i dynamicznej rozdzielczości

DLSS 2.1 oficjalnie. Wsparcie dla 8K, VR i dynamicznej rozdzielczości

Kilka dni temu w bazie danych gry Wolfenstein: Youngblood na Steam odkryto technikę DLSS w nieujawnionej jeszcze wersji 2.1. Na szczęście nie musieliśmy czekać zbyt długo na oficjalne potwierdzenie nowej wersji supersamplingu od NVIDII, ponieważ producent zrobił to w trakcie ostatniej sesji AMA na Reddicie. Okazuje się więc, że DLSS 2.1 rzeczywiście istnieje i poznaliśmy nawet pierwsze szczegóły na temat usprawnionej wersji tej technologii. Wygląda na to, że jest to jednak opcja przygotowana w szczególności dla graczy, którzy zdecydują się na zakup topowego GeForce’a z rodziny Ampere, czyli RTX 3090 i posiadają monitor/telewizor zdolny do wyświetlania obrazu w rozdzielczości 8K. Tym samym jest to raczej ciekawostka dla największych entuzjastów z grubym portfelem.

DLSS 2.1 rzeczywiście istnieje i poznaliśmy nawet pierwsze szczegóły na temat usprawnionej wersji tej technologii.

Jak podaje NVIDIA, DLSS 2.1 przynosi przede wszystkim nowy tryb wydajności ultra, przeznaczony do gry w 8K. Zieloni twierdzą , że nowa wersja tej technologii jest w stanie zapewnić rozgrywkę w rozdzielczości 7680 x 4320 pikseli na karcie graficznej GeForce RTX 3090 z nową opcją skalowania (9x). Jak zapewne się już domyślacie, nie bez przyczyny grą, która prezentowana była na konferencji NVIDII w ramach pokazu możliwości RTX 3090 w 8K, był Wolfenstein: Youngblood, gdyż tytuł ten jako pierwszy doczekał się obsługi DLSS 2.1. Jest to więc ciekawa opcja, ale skierowana do bardzo wąskiego grona odbiorców. Nie bez przyczyny więc NVIDIA postanowiła połączyć siły z LG w ramach promocji grania w 8K, ponieważ monitorów obsługujących taką liczbę pikseli jest jak na lekarstwo, a poza tym, by docenić tak wysoką rozdzielczość przyda się coś w rozmiarze telewizora, a koreański producent ma do tego stosowne OLEDy.

Na szczęście DLSS 2.1 to nie tylko wsparcie dla 8K, gdyż nowa wersja przynosi także obsługę VR. Dzięki temu, deweloperzy pracujący nad grami dla wirtualnej rzeczywistości będą mogli w końcu skorzystać z tej technologii w swoich tytułach, co dotychczas nie było możliwie. Ponadto DLSS 21. Wprowadza również wsparcie dla dynamicznej rozdzielczości. „Wejściowy bufor może zmieniać rozmiar z klatki na klatkę, natomiast wyjściowy może mieć stały rozmiar. Jeśli silnik renderowania wspiera dynamiczną rozdzielczość, DLSS może być wykorzystane do wykonania wymaganego upscalowania wyświetlanej rozdzielczości” - czytamy w wyjaśnieniu producenta.

Pokaż / Dodaj komentarze do: DLSS 2.1 oficjalnie. Wsparcie dla 8K, VR i dynamicznej rozdzielczości

 0