NVIDIA DLSS 4 wprowadza jedną z największych aktualizacji w historii rozwoju tej funkcji, dzięki nowemu modelowi Transformer, oferując znaczące ulepszenia w wielu obszarach, w tym generowaniu klatek, skalowaniu obrazu czy rekonstrukcji promieni (ray reconstruction). Jednak by móc skorzystać z technologii deweloperzy muszą najpierw zaimplementować je w swoich grach.
Zieloni pochwalili się właśnie, że w dniu premiery obsługę DLSS 4 zapewnia aż 75 tytułów, w tym takie hity jak Alan Wake 2, Cyberpunk 2077, God of War Ragnarök, Hogwarts Legacy czy STALKER 2: Heart of Chornobyl.
Multi-Frame Generation
Jednym z kluczowych elementów DLSS 4 jest technika Multi-Frame Generation, która pozwala na multiplikowanie liczby klatek na sekundę poprzez dokładną analizę scen w grze i dodawanie nowych "sztucznych" ramek. W przeciwieństwie do tradycyjnego generowania klatek, Multi-Frame Generation oferuje znacznie bardziej płynne wrażenia, eliminując problemy z niestabilnym FPS-em czy "szarpaniem" obrazu. Aby skorzystać z tej technologii, konieczne są dwa warunki: karta graficzna z serii RTX 50 i wsparcie DLSS 4 w danej grze.
Gry obsługujące DLSS 4 od dnia premiery
Jacob Freeman z NVIDIA ogłosił, że aż 75 gier obsługiwać będzie DLSS 4 Multi-Frame Generation już od dnia premiery. Lista ta obejmuje zarówno klasyczne, jak i nowe tytuły, w tym wspomniane wcześniej Alan Wake 2, Cyberpunk 2077, czy STALKER 2. Producent kart graficznych zapowiada, że w najbliższej przyszłości liczba gier zintegrowanych z DLSS 4 będzie systematycznie rosła, gdy deweloperzy zaczną wdrażać tę technologię w swoich produkcjach.
Jacob Freeman z NVIDIA ogłosił, że aż 75 gier obsługiwać będzie DLSS 4 Multi-Frame Generation już od dnia premiery.
Testy wykazały, że w niektórych przypadkach DLSS 4 może zwiększyć liczbę klatek na sekundę aż o 8 razy. Jest to szczególnie przydatne w grach o wysokich wymaganiach sprzętowych, gdzie stabilność FPS ma kluczowe znaczenie dla płynności rozgrywki.
Przyszłość DLSS 4 i kart RTX 50
Obecnie karty z serii RTX 50, nawet bez wsparcia Multi-Frame Generation, radzą sobie doskonale z wymagającymi tytułami. Jednak wprowadzenie takich modeli jak RTX 5060 czy RTX 5050 sprawi, że technologia Multi-Frame Generation stanie się jeszcze bardziej istotna, umożliwiając graczom korzystanie z wysokiej wydajności nawet na bardziej przystępnych cenowo grafikach.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Poznaliśmy 75 gier, które obsłużą DLSS 4 w dniu premiery