Miniony weekend dla dużej części graczy stał pod znakiem konwentu Quakecon, gdzie mogliśmy przyjrzeć się nadchodzącej grze id Software, czyli Doom Eternal, będącej bezpośrednią kontynuacją niezwykle udanego rebootu marki z 2016 roku. To jednak nie wszystko, co producent miał do pokazania, ponieważ przy okazji doczekaliśmy się premiery trzech pierwszych odsłon serii na nowoczesnych platformach. Deweloper wraz z wydawcą Bethesda w ten sposób chce uczcić 25-lecie marki Doom, co jest nie tylko ukłonem w stronę starszych, bardziej nostalgicznych graczy, którzy chcieliby przypomnieć sobie te klasyki, ale również świetną okazją do zapoznawania się z tymi przełomowymi w swoim czasie produkcjami.
Przy okazji Quakecon doczekaliśmy się premiery trzech pierwszych odsłon serii na nowoczesnych konsolach i urządzeniach mobilnych.
Doom, Doom II oraz Doom 3 zostały właśnie wydane na konsolach Xbox One, PlayStation 4 i Nintendo Switch. Co więcej, po dwie pierwsze odsłony serii możemy również sięgnąć na smartfonach i tabletach działających pod kontrolą systemów operacyjnych iOS oraz Android. W tym wypadku musimy jednak obejść się smakiem, jeśli chodzi o trzeciego Dooma, który okazał się zbyt złożoną produkcją, aby przenieść ją na urządzenia mobilne. Jeśli chodzi o ceny, to w sklepie Microsoftu za Doom i Doom II zapłacić trzeba 20,99 zł, a za Doom 3 już 41,99 zł (na innych platformach są to zbliżone kwoty). Warto dodać, że pierwsza część posiada rozszerzenie The Flesh Consumed z 9 dodatkowymi poziomami, tryb podziału ekranu dla 4 graczy dla lokalnego deathmatchu oraz kooperację. „Dwójka” pochwalić może się 20 dodatkowymi poziomami Master Levels i również umożliwia grę dla 4 graczy. Z kolei Doom 3 posiada dodatki Resurrection of Evil i The Lost Missions
Jeśli zaś nie przepadacie za odgrzewanymi kotletami, to powinniście wyczekiwać Doom Eternal. Na Quakecon otrzymaliśmy długi, bo aż 48-minutowy, materiał z rozgrywki i trzeba przyznać, że gra zapowiada się świetnie. Zapis z gameplayu możecie obejrzeć poniżej, ale jeśli chcecie uniknąć spoilerów przed premierą, to lepiej sobie odpuścić. Z drugiej strony można jednak zobaczyć tu nowości wprowadzone przez twórców. Gra napędzana będzie przez silnik id Tech 7 i twórcy chwalą się, że poziom szczegółów geometrii będzie tu 10x wyższy niż w poprzedniku, a dużego skoku jakościowego dokonano także w zakresie jakości tekstur. Co więcej, nowy Doom będzie też wspierał ray tracing, ale wiele wskazuje na to, że nie będzie on dostępny na premierę, która planowana jest na 22 listopada.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Doom, Doom II oraz Doom 3 trafiają na konsole i smartfony