Doom Eternal doczekał się nieoficjalnego wsparcia dla ray tracingu

Doom Eternal doczekał się nieoficjalnego wsparcia dla ray tracingu

Wbrew pierwotnym obietnicom twórcom Doom Eternal nie udało się zapewnić obsługi dla ray tracingu na premierę gry, choć Marty Stratton z id Software obiecywał nie tylko, że będą wspierać tę technologię, ale uważał też, iż zrobią to „lepiej niż wszyscy inni”. Jak jednak wiadomo rynek nie lubi próżni i jeżeli jakiejś funkcji nie ma w grze, a jest pożądana, na pewno znajdzie się ktoś, kto ją stworzy. Przypadek nowego Dooma jest tego świetnym przykładem. Najnowsza gra Bethesdy ukazała się na rynku w ostatni piątek i zbiera bardzo dobre oceny, ale nie da się nie zauważyć, że w odróżnieniu od innych produkcji z segmentu AAA nie oferuje wsparcia dla technologii ray tracingu, czyli śledzenia promieni światła, sprawiającego w skrócie, że obraz w zakresie oświetlenia wygląda lepiej i bardziej naturalnie. Jest niemal pewne, że stosowny upgrade pojawi się za jakiś czas, ale nie wszyscy chcieli czekać na oficjalne wsparcie.

Jest niemal pewne, że oficjalny upgrade z ray tracingiem dla Doom Eternal pojawi się za jakiś czas, ale nie wszyscy chcieli czekać na tak długo.

Tym razem sprawy wzięli w swoje ręce gracze i w tej chwili dostępne są dwie nieoficjalne modyfikacje do gry poprawiające jakość grafiki. Jedna z nich umożliwia uruchomienie efektów związanych z ray tracingiem a kolejna znacznie poprawia post-processing. Pierwsza modyfikacja to reshade, dzięki której „jakość obrazu staje się nieco lepsza”. Dodatek należy pobrać ze strony https://reshade.me/. Po uruchomieniu launchera, użytkownik zostanie poproszony o wybranie gry, którą chce ulepszyć. Należy wskazać wówczas plik DoomEternal.exe na swoim komputerze. Po zakończeniu instalacji uruchamiamy ponownie grę i cieszymy się ulepszoną grafiką.

Druga modyfikacja umożliwia włączenie w Doom Eternal ray tracingu, czyli śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Do działania wymaga zainstalowania dodatku reshade. Program jest autorstwa Pascala Gilchera i choć nie jest płatny, to na razie można go zdobyć tylko i wyłącznie sponsorując kwotą 5 USD twórczość autora w serwisie Patreon. https://www.patreon.com/mcflypg/posts. Instalacja programu jest dość skomplikowana i najlepszym sposobem na zapoznanie się z tym procesem jest obejrzenie filmu samego autora (poniżej). Oczywiście do komfortowej rozgrywki niezbędna jest także odpowiednia karta graficzna wspierająca sprzętowo ray tracing, czyli z rodziny GeForce RTX. Po tym jak id Software wypuści swoją aktualizację z ray tracingiem ciekawie wypadać może porównanie oficjalnego wsparcia z nieoficjalnym.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Doom Eternal doczekał się nieoficjalnego wsparcia dla ray tracingu

 0