Wbrew pierwotnym obietnicom twórcom Doom Eternal nie udało się zapewnić obsługi dla ray tracingu na premierę gry, choć Marty Stratton z id Software obiecywał nie tylko, że będą wspierać tę technologię, ale uważał też, iż zrobią to „lepiej niż wszyscy inni”. Jak jednak wiadomo rynek nie lubi próżni i jeżeli jakiejś funkcji nie ma w grze, a jest pożądana, na pewno znajdzie się ktoś, kto ją stworzy. Przypadek nowego Dooma jest tego świetnym przykładem. Najnowsza gra Bethesdy ukazała się na rynku w ostatni piątek i zbiera bardzo dobre oceny, ale nie da się nie zauważyć, że w odróżnieniu od innych produkcji z segmentu AAA nie oferuje wsparcia dla technologii ray tracingu, czyli śledzenia promieni światła, sprawiającego w skrócie, że obraz w zakresie oświetlenia wygląda lepiej i bardziej naturalnie. Jest niemal pewne, że stosowny upgrade pojawi się za jakiś czas, ale nie wszyscy chcieli czekać na oficjalne wsparcie.
Jest niemal pewne, że oficjalny upgrade z ray tracingiem dla Doom Eternal pojawi się za jakiś czas, ale nie wszyscy chcieli czekać na tak długo.
Tym razem sprawy wzięli w swoje ręce gracze i w tej chwili dostępne są dwie nieoficjalne modyfikacje do gry poprawiające jakość grafiki. Jedna z nich umożliwia uruchomienie efektów związanych z ray tracingiem a kolejna znacznie poprawia post-processing. Pierwsza modyfikacja to reshade, dzięki której „jakość obrazu staje się nieco lepsza”. Dodatek należy pobrać ze strony https://reshade.me/. Po uruchomieniu launchera, użytkownik zostanie poproszony o wybranie gry, którą chce ulepszyć. Należy wskazać wówczas plik DoomEternal.exe na swoim komputerze. Po zakończeniu instalacji uruchamiamy ponownie grę i cieszymy się ulepszoną grafiką.
Druga modyfikacja umożliwia włączenie w Doom Eternal ray tracingu, czyli śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Do działania wymaga zainstalowania dodatku reshade. Program jest autorstwa Pascala Gilchera i choć nie jest płatny, to na razie można go zdobyć tylko i wyłącznie sponsorując kwotą 5 USD twórczość autora w serwisie Patreon. https://www.patreon.com/mcflypg/posts. Instalacja programu jest dość skomplikowana i najlepszym sposobem na zapoznanie się z tym procesem jest obejrzenie filmu samego autora (poniżej). Oczywiście do komfortowej rozgrywki niezbędna jest także odpowiednia karta graficzna wspierająca sprzętowo ray tracing, czyli z rodziny GeForce RTX. Po tym jak id Software wypuści swoją aktualizację z ray tracingiem ciekawie wypadać może porównanie oficjalnego wsparcia z nieoficjalnym.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Doom Eternal doczekał się nieoficjalnego wsparcia dla ray tracingu