DOOM: The Dark Ages wykorzystuje ray tracing do ulepszania rozgrywki, a nie tylko grafiki

DOOM: The Dark Ages wykorzystuje ray tracing do ulepszania rozgrywki, a nie tylko grafiki

Ray tracing stał się synonimem realistycznych odbić i efektów świetlnych w grach takich jak Cyberpunk 2077, Marvel’s Spider-Man czy Alan Wake 2. Jednak nadchodzący tytuł od id Software – DOOM: The Dark Ages – ma zmienić sposób, w jaki myślimy o tej technologii. Gra nie tylko wykorzysta ray tracing do poprawy wizualnej strony rozgrywki, ale również wprowadzi go jako kluczowy element mechaniki.

Ray tracing zmieni rozgrywkę

W trakcie prezentacji na NVIDIA Editor’s Day podczas CES 2025, Bethesda i id Software ujawniły, jak technologia ray tracingu zostanie zastosowana w DOOM: The Dark Ages. Dyrektor ds. technologii silnika w id Software, Billy Khan, wyjaśnił, że studio wykorzystało ray tracing do osiągnięcia rzeczy niemożliwych wcześniej w grach.

„Dzięki ray tracingowi możemy dokładnie wykrywać trafienia w piksele o różnych materiałach – na przykład skórę obok metalu – co wcześniej było trudne ze względu na złożoność shaderów i powierzchni” – powiedział Khan. „Ray tracing pozwala nam na dokładne odwzorowanie takich interakcji, co czyni rozgrywkę bardziej immersyjną i dostarcza graczom natychmiastowej informacji zwrotnej”.

Path Tracing i DLSS 4: Nowy standard w grach

DOOM: The Dark Ages od dnia premiery będzie obsługiwać Path Tracing oraz nową wersję DLSS 4, w tym funkcję Multi Frame Generation. Dzięki tej technologii gra będzie mogła generować do trzech dodatkowych klatek, co pozwoli na osiągnięcie niesamowitej płynności rozgrywki przy minimalnym opóźnieniu. Podczas demonstracji na sprzęcie z serii GeForce RTX 50, w tym flagowej RTX 5090, gra działała płynnie z pełnym Path Tracingiem, osiągając ponad 240 kl./s.

DOOM: The Dark Ages od dnia premiery będzie obsługiwać Path Tracing oraz nową wersję DLSS 4, w tym funkcję Multi Frame Generation.

Co więcej, DLSS 4 z ulepszonym modelem Transformer poprawia jakość obrazu i wydajność nie tylko w serii RTX 50, ale również na kartach RTX 20, 30 i 40. Jednak pełne możliwości Multi Frame Generation będą dostępne wyłącznie na najnowszym sprzęcie.

id Software i NVIDIA: Wspólna wizja przyszłości

Współpraca id Software z NVIDIĄ trwa od lat i co zaowocowało choćby wprowadzeniem ray tracingu do DOOM Eternal w aktualizacji po premierze. Teraz, z premierą serii RTX 50, id Software idzie o krok dalej. Jak podkreślono podczas prezentacji, „wizja NVIDIA dotycząca wykorzystania AI do zwiększenia jakości grafiki i wydajności idealnie współgra z naszymi celami”.

Dzięki zastosowaniu ray tracingu,  path uracingu i DLSS 4, DOOM: The Dark Ages ma stać się pokazem możliwości dziedzinie grafiki komputerowej i rozgrywki pokazując, jak technologia może zmienić sposób, w jaki projektowane są poziomy, środowiska i mechanika gier.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: DOOM: The Dark Ages wykorzystuje ray tracing do ulepszania rozgrywki, a nie tylko grafiki

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł