Seria-legenda pośród FPS-ów, która w tym roku została na nowo obudzona do życia miała swoją premierę 13 maja 2016 roku. Do tej pory jednak nie otrzymała ona wsparcia dla konfiguracji multi-GPU. Za niedługo ma się to jednak zmienić.
Jak poinformował Tiago Sousa, Lead Programmer w id Software, brak wsparcia dla konfiguracji wielu kart graficznych jest spowodowany cieniami, które ograniczają skalowanie się kart połączonych w SLI. Wcześniej krążyły plotki, iż id Tech 6, czyli silnik, na którym opiera się najnowszy Doom, w ogóle nie wspiera SLI, jednak jak widać zostały one właśnie zdementowane - problem leży gdzieś indziej. Nie zostały podane informacje jak sprawa wygląda z CrossFire. Należy wspomnieć, że również możliwość wykorzystania API Vulkan nie została jeszcze udostępniona w publicznej wersji, a sama gra miała niską wydajność na R9 390/X względem odpowiednika z obozu Zielonych.
Jak widać, przed id Software czeka jeszcze trochę poprawek i implementacji zanim Doom będzie mógł pochwalić się wsparciem dla konfiguracji z wieloma kartami graficznymi. Póki co nie wiemy kiedy konkretnie wsparcie dla SLI zostanie udostępnione, ale miejmy nadzieję, że nie będziemy musieli długo czekać.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Doom za niedługo będzie wspierać SLI